View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
den advokaten får man som fri rettshjelp om man lever uten inntekt. Så da synes jeg systemet fungerer topp.

Litt ansvar og stå opp for sine krav i samfunnet må man vel ha? Det er tross alt personer som skal være skikket til å oppfostre barn det er snakk om. Da må vi nesten håpe at de klarer å ringe den advkaten å få det de har krav på også.

Ellers stiller jeg nesten spørsmål om dette er en barnevernssak, er man virkelig skikket til å oppfostre ett barn om man ikke klarer å ringe en advokat som til gjengjeld er gratis, betalt av staten han også med så lav inntekt.

når det er sagt, så skulle selvsagt alt fungert smertefritt, men det gjør det ikke. Da er det bra det fungerer når de blir opplyst om lovverket i alle fall.

Debatten gikk i hovedsak ut på at noen hadde "behov" for å svindle staten pga dårlig råd med barn, noe det viste seg i dette eksemplet å ikke være.
Vis hele sitatet...
Dette er bare piss. I normale tvistesaker med nav kan man med hell få fritt rettsråd, men om du tror det bare er å "ta en telefon" så er du det jeg definerer som rimelig idiot.

http://www.nav.no/rettskildene/Runds...elp.148209.cms

Videre trekker du inn at samfunnets vanskeligstilte plutselig ikke skal være skikket til å ivareta et barn. Det er tusenvis av elendige velstående foreldre og, men vi kan ikke nekte alle som ikke gir optimale oppvekstvilkår å få barn. Da ville det norske folk vært utdødd om et par generasjoner.

Bidraget ditt i denne debatten er ikke tilstedeværende, håper du kan vise litt hensyn og holde kjeft