View Single Post
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Delvis fordi kvinnen i mitt eksempel er ufør, og har ikke LOV til å arbeide mer enn 30%. Da er det plutselig svært begrenset hvor mye man kan tjene.

Glemte å legge til dette i posten, og det er for sent å redigere. Om en Mod kan flytte denne til den rett over, ville det vært fint.


Det er ikke så enkelt som mange vil ha det til. På PAPIR har vi det beste velferdssamfunnet, ja. Men virkelighetens flate neve irettesetter dette utsagnet ganske kjapt når du først har et reelt behov for hjelpen.


NEI, det var IKKE diktet opp. Fortsettelsen, som jeg sterkt mener å huske å ha påpekt at var fiktiv, var den eneste fiktive delen. Med mindre du mener posten før den forrige.. Dette begynner å bli litt forvirrende.

Bottom Line: Det er faktisk lov å bruke skjønn i slike saker. Som jeg sa tidligere, er det en svært stor forskjell på Per som gamer WoW hele dagen, og Kari som forsøker å skaffe frokost til barna.

*sigh* 2 poster over. Herre..
Vis hele sitatet...
Nei.

Det er faktisk ikke "lov å bruke skjønn" når man utdeler trygder.
Noen vilkår er skjønnsprega i trygdelovgivninga, men det er heldigvis ikke åpna for at trygdekontoransatte skal sitte og skille mellom "verdig" og "uverdig" trengende. Det systemet forlot vi for ganske lenge siden.