Tråd: Listnerd.com
View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kugie Vis innlegg
Godt gjennomført! Hvor kom denne ideen fra, har det vært noe form for etterspørsel eller er det ren eksperimentering fra deres side?

Hvordan moderering har dere mot trolls?
Slik jeg ser det har disse listene et stort potensiale til å bli rasert og ødelagt av noen prepubertale på tokt. Driver dere med manuell moderering av slikt? Har dere et filter som hindrer upassende lister og alternativer?
Vis hele sitatet...
1. Ideen kom fordi jeg opprinnelig ville lage en site om "Verdens beste øl", men halvveis inn i produksjonen/tankearbeidet med denne, så kom jeg på at ideen burde utvides til å bli en plattform for sosiale lister istedenfor.. Sånn at alle kan lage sin egen toppliste.

2. Foreløpig er det manuell moderering av alt. Admins som blokker/sletter ting. Ikke rukket å lage så mange admin-tools enda.

Sitat av Nichotin Vis innlegg
Kom på en ting nå, og det er i forhold til kommentarfeltet. Her er det bare mulig å poste rene kommentarer, men det kunne godt vært en quote-knapp/reply-knapp for å kunne kjøre mer systematisk diskusjon der. BBCode hadde også vært flott, så man kunne linket til ting i diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Check og check.. Fører det opp på todolisten vår

Sitat av uaexed Vis innlegg
Tøft konsept. Noe som det her er knallbra. IMDB har lists, men det her gir "lists" helt nye muligheter.

Implementere DISQUS? Er veldig oversiktlig og greit.
Vis hele sitatet...
Takk! Og ja, vi har snakket om Disqus... Det er bra, men jeg var litt i mot det - fordi da mister vi den virale effekten av at folk logger inn/liker ting med Facebook-kontoen sin... Hva tenker du om det?


Sitat av Ozma Vis innlegg
Jeg ville legge til noen RPG-spill, og søkte på RPG. Dette var resultatet: ... (Og du har laget dem alle!)

Tør jeg foreslå en funksjon for å flette sammen lister?
Vis hele sitatet...
Ja og nei... Det vil vi egentlig ikke ha, fordi du skal få lov å lage en RPG-liste, også skal jeg få lov å lage en RPG-liste, også er det opp til oss begge å sørge for at "vår" liste blir størst... jeg tror etterhvert at 90% av de besøkende vil komme til siten via en liste som er blitt spredd på Facebook og sånn.. Tror ikke det er så mange som vil surfe rundt på Listnerd.com helt tilfeldig; de vil komme for å stemme på en spesiell liste (f.eks. din RPG-liste)...

Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Har et lite forslag til:
Optimaliser siden i forhold til mobil/nettbrett. Vanskelig å logge inn på noen av de dingsene jeg har forsøkt med, rating fungerer dårlig i de tilfeller hvor man skal gi stjerner og navigeringen blir noe vanskelig på små skjermer.
Vis hele sitatet...
Absolutt! Dette er utrolig viktig og vår prioritet nummer 1 nå.

Sitat av wubster Vis innlegg
Har et par spørsmål/kommentarer:

Samme med lister så sliter den med unikhet av items, det ligger nå to Twitter på "top 10 social networks"(fordi jeg la den til), en slags hurtigsøk gjennom den lista du skal legge til ting i slik at du slipper at det fins 10 stykker av samme item men med forskjellig rating og antall votes. Ser det har blitt foreslått at en liste bare viser X items når den sier "top X blabla". Da bør det gjøres mulig så man kan browse gjennom den komplette lista.

Den andre tingen jeg lurer på er hvordan den skal takle "motefenomen" som endrer seg fort (mobiltelefoner?). Som vi vet endrer dette seg veldig fort men det vil ta tid for listene å oppdatere seg, og den vil da hele tiden være utdatert. Hvordan skal dette takles? Man kan jo lage en ny liste, men da blir det problemer med lister for det samme. Eller evt. at votes utdateres/at man ser på rating over en siste tidsperiode (som igjen strider med andre lister over tidløse ting som "Top 100 books of all time" )

Til slutt lurer jeg på hvordan antall votes teller inn. Ser at nå gjelder rating > antall votes. Ser da fort for meg at det blir et problem med items med veldig få votes (typisk 1) med maks rating som blir liggende på topp på listen. Joda det er bare å vote på det og gi det en dårlig score, men ser for meg at folk vil bruke dette om ting de liker og bryr seg om. Hvis det da er en item de ikke liker, om de folk da tar seg tid til å downvote den, evt om det er en ting de ikke har snøring på hva er men downvoter alikevel. På de mest populære listene blir vel ikke det et så stort problem, men på mindre populære lister ser jeg for meg at det kan bli mye søppel. Sant det er brukerne som skal bestemme, men litt kvalitetssikring bør vel finnes. Kom på nå at det da kommer problemer m.t.p. at om ting ikke kommer ut på lista så vil det heller ikke få flere votes. Det blir en slags rar sykel. Ikke vet jeg om dere har tenkt på det og vet at det løser seg, evt hvordan det skal løses.
Vis hele sitatet...
1. Ja, godt forslag!
2. Hmm.. Jeg mener at listene vil leve av seg selv.. Så hvis en telefon "går av moten", så vil folk etterhvert stemme den ned i lista - og så blir den ikke så synlig. Og så kan jo liste-eieren velge å slette elementer
3. Vi har jobbet masse med dette, og Ivioyner her på forumet laget en algoritme til oss som fungerer som et slags "Weighted Average"... Så et item med 1 stemme med 10 stjerner vil aldri slå et item med 5 stemmer og 9 stjerner - fordi det teller mer når det er flere stemmer

Ellers må jeg dele noe morsomt som skjedde: Lanserte siten i går, og i dag kom første (litt useriøse) investeringstilbudet fra en totalt ukjent fyr:
http://bildr.no/thumb/1319437.jpeg

Så det er flere som ser potensialet her
Sist endret av Stormen; 16. november 2012 kl. 16:08.