View Single Post
Sitat av meitemark Vis innlegg
Dette har skjedd før. Sist gang jeg husker, var det en lege som sa at hasj-bruk ga fysiske abstinenser. Jeg mailet han, og fikk vite at WHO ikke har skille mellom fysiske og psykiske abstinenser. Så her er nok saken det samme, vi, som i ikke-leger, har forskjellig oppfatning imot det leger/fagfolk har.
Vis hele sitatet...
I så fall burde legen ordlegge seg som om personene som kommer til å lese uttaelsene hans ikke vet at WHO ikke skiller mellom fysiske og psykiske abstinenser.

Når man ordlegger seg slik som han gjorde, tar man utgangspunkt i at alle som leser avisen vet det WHO vet om fysiske og psykiske abstinenser for hasj fra før av.

Noe som ikke stemmer, ikke alle vet det WHO vet om fysiske og psykiske abstinenser for hasj, innkludert deg.

Artikkelen var dermed ment for å gi leseren et dårlig innstrykk av hasj.

Sitat av Boxiom Vis innlegg
Jeg sendte som nevnt mail til Liliana Bachs der jeg etterlyste kilder som kunne dokumentere hennes påstander, men også til Dagbladet-journalisten Lars Thorvaldsen som skrev artikkelen der jeg lurte på hvorfor de publiserer artikler med innhold som rett og slett er blank løgn. Fikk følgende svar fra ham:

"Freskt av deg å dementere en av Norges ledende på feltet. Nå er jeg spent på å høre hva slags bakgrunn du har som gjør at du mener du vet bedre?"

Det er jo rimelig tydelig at dette er en ignorant person som overhodet ikke har lest seg opp på emnet før han skrev artikkelen. Derfor ønsker jeg at han får et saklig og informativt svar, noen som har noen innspill til hva det kunne være? Må være påstander som kan dokumenteres, eller vil jo ikke vi være noe bedre.
Vis hele sitatet...
Du kan jo spørre om hvorfor denne dama mener man kan dø av cannabis, når MS medisinen sativex (munnspray med cannabis-substanser) har blitt godkjent i norge?

http://www.ms.no/ms-og-samfunnet/sativex-go/

Virker som Statens legemiddelverk og folkehelseinstituttet har delte meninger om cannabis...