View Single Post
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Jeg sendte som nevnt mail til Liliana Bachs der jeg etterlyste kilder som kunne dokumentere hennes påstander, men også til Dagbladet-journalisten Lars Thorvaldsen som skrev artikkelen der jeg lurte på hvorfor de publiserer artikler med innhold som rett og slett er blank løgn. Fikk følgende svar fra ham:

"Freskt av deg å dementere en av Norges ledende på feltet. Nå er jeg spent på å høre hva slags bakgrunn du har som gjør at du mener du vet bedre?"

Det er jo rimelig tydelig at dette er en ignorant person som overhodet ikke har lest seg opp på emnet før han skrev artikkelen. Derfor ønsker jeg at han får et saklig og informativt svar, noen som har noen innspill til hva det kunne være? Må være påstander som kan dokumenteres, eller vil jo ikke vi være noe bedre.
Vis hele sitatet...
Først og fremst så er det alltid den som kommer med en påstand som skal fremlegge bevis. Det er ikke mulig å motbevise at julenissen finnes, men fullt mulig å vise til hans eksistens.

Om man likevel har lyst til å sette på plass vedkommende er det mulig å oppdrive kilder;

The Science of Marijuana
"Tetrahydrocannabinol is a very safe drug. Laboratory animals (rats, mice, dogs, monkeys) can tolerate doses of up to 1,000 mg/kg (milligrams per kilogram). This would be equivalent to a 70 kg person swallowing 70 grams of the drug—about 5,000 times more than is required to produce a high. Despite the widespread illicit use of cannabis there are very few if any instances of people dying from an overdose. In Britain, official government statistics listed five deaths from cannabis in the period 1993-1995 but on closer examination these proved to have been deaths due to inhalation of vomit that could not be directly attributed to cannabis (House of Lords Report, 1998). By comparison with other commonly used recreational drugs these statistics are impressive."
Vis hele sitatet...
Source:
Iversen, Leslie L., PhD, FRS, "The Science of Marijuana" (London, England: Oxford University Press, 2000), p. 178, citing House of Lords, Select Committee on Science and Technology, "Cannabis — The Scientific and Medical Evidence" (London, England: The Stationery Office, Parliament, 1998).


Og

An exhaustive search of the literature finds no deaths induced by marijuana. The US Drug Abuse Warning Network (DAWN) records instances of drug mentions in medical examiners' reports, and though marijuana is mentioned, it is usually in combination with alcohol or other drugs. Marijuana alone has not been shown to cause an overdose death.
Vis hele sitatet...
Source: Drug Abuse Warning Network (DAWN), available on the web at http://www.samhsa.gov/ ; also see Janet E. Joy, Stanley J. Watson, Jr., and John A. Benson, Jr., "Marijuana and Medicine: Assessing the Science Base," Division of Neuroscience and Behavioral Research, Institute of Medicine (Washington, DC: National Academy Press, 1999), available on the web at http://www.nap.edu/html/marimed/ and US Department of Justice, Drug Enforcement Administration, "In the Matter of Marijuana Rescheduling Petition" (Docket #86-22), September 6, 1988, p. 57.

Dette tok meg under 5 min. Mener det skal ligge flere kilder angående dette inne på forumet også.
Sist endret av Round; 10. november 2012 kl. 16:15.