View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Nei, klart jeg ikke skal gi meg. Jeg krever ingenting. Når noen mener noe ber jeg ofte dem forklare / begrunne meningene sine. Jeg tror ikke det er grunnlag for å mene det han mener, og derfor spør jeg om hva han baserer det på. Undersøkelser og forskning er vanlig å basere seg på når man mener noe om årsakssammenhenger i samfunnet.

Det er ingen ren logikk i at salg av =Oslo betyr mer missbruk. Vet du noe om hvorvidt salget av bladet gir mer inntekt enn hva brukerne bruker på stoff? Vet du noe om hvor mye penger salget genererer i det hele tatt, eller om hvor mye de narkomane bruker i stoff hver dag? Dette er selvsagt individuelle tall, men har du i det hele tatt noen formening om disse tallene? For at det skal være "enkel logikk" må du vite en del om dette.

En tung missbruker bruker nok langt mer enn "mesteparten av det de har" og derfor må ty til kriminalitet for å dekke behovet sitt. Så er det faktisk "enkel logikk" at salget av =Oslo betyr mer rus, eller er det mer logisk at salget av =Oslo betyr mindre kriminalitet?
Vis hele sitatet...
Om du syntes jeg har ''godt nok grunnlag'' for tankene mine?
Har du bra grunnlag for alt du tenker?
Og hva er nå bra grunnlag i denne sammenhengen?

For meg virker det som ren logikk at det blir mer missbruk, jo.
De narkomane og Ex-narkomane jeg har snakket med sier akkurat dette selv, at de brukte nærmest alt de hadde på heroin, og når de da får enda mer så bruker de enda mer på det.
Skjønner dere virkelig ikke poenget mitt?
Jeg har ikke tenkt og uttale meg om =Oslo bør fjernes eller ikke, det har jeg langt i fra nok kunnskap til og uttale meg om.
Det er enkel logikk at =Oslo betyr mer rus OG mindre kriminalitet i mine øyner.