View Single Post
Langvarig reise ut i verden. En mann, en sekk og sin trofaste følgesvenn!



1. Reisevenn

Jeg leter etter andre mennesker som meg. Som ikke har helt funnet sin plass her i livet og vil ut på søken etter noe. Hva blir avgjort når den tid kommer. Andre som kunne tenke seg å vandre sammen inntil videre iallefall?



2. Utstyrsliste

Jeg har så langt:

Tursekk 70 - 75l
Førstehjelpsutstyr
Tau
Kniv
Gode klær (tur og vanlige)
God sovepose
Ulltepper til å ligge på
Buff
Hansker
Lue
Kart over norge

(Mat tar jeg meg av)

Stormkjøkken skal jeg kjøpe
Regntøy skal jeg kjøpe


Er det noe mer som burde kjøpes?
Selvfølgelig er det, det. Hva mer burde skaffes?

Jeg lever generelt på og med lite. Så jeg trenger bare ting som er absolutt nødvendig. Dette er også med tanke på vekt.



3. En hund

Noen som har erfaringer om hvordan det vil være å vandre med en hund? Dette blir langt fordi jeg regner med å være borte i en ubestemt periode.



4. Vaksiner

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg skal nok reise rundt i store deler av Asia.
Hva med vaksiner til hunden?



5. Næring.

Det å ta med tilskuddsprodukter som tabletter og kapsler. Vil dette gå an å "leve" på. Altså får jeg min daglige dose med næringsstoffer ved å bruke slike produkter, seende at jeg spiser mat med høy energiinnhold?

(NB: Jeg skal selfølgelig spise så normalt som overhodet mulig, men jeg kan tenke meg at kostholdet vil ikke bli optimalt på en slik reise)

Eller er det nødvendig for kroppen og få inn vitaminer og mineraler ved normal mat i tillegg?

Jeg har helt sikkert glemt å nevne noe, seende at jeg er litt distré. Anbefalinger, råd og erfaringer settes svært pris på.
Sist endret av Cortec; 24. oktober 2012 kl. 18:43.