View Single Post
såeh..
jeg har blitt hacket av en fyr fra marokko.
han har kommet seg inn på maskina mi og fått tilgang til webkameraet mitt.
bare han veit hvor lenge han har hatt tilgang der, uansett, i for litt sia fikk jeg venneforespørsel fra ei jente på skype som hevda hun bare trykka tilfeldig og likte bildet mitt, så vi prata og i dag ga hun meg facern sin.
dum (jeg vil legge ettertrykkelig vekt på dum, i sammenhengen) og fyllesjuk som jeg var godtok jeg facern hennes, som viste ei heit jente med 3 venner (sic....). i det øyeblikket jeg aksepterte la fyren om til "so i'm a professional hacker and i've seen you fuck, now you will do exactly as i say".
så viste han meg et youtube klipp av meg hvor jeg boller en jente i sofaen i går og krevde i overkant av 5 lapper for ikke å publisere det til alle i vennelista mi på face. jeg innså at jeg ikke hadde noe særlig valg da jeg og jenta har mange felles bekjente, og jeg på en måte fungerer som elskern hennes da hun har type, så jeg fikk pruta det ned til drøyt en tusenlapp og betalte gjennom western union.

fyren sletta filmen fra youtube, og det var egentlig en grei pris å betale for lærepenga, jeg synes jeg litt fortjente det for så ukritisk å slippe noen fremmede inn på både skype og face (jeg har aldri hatt et virus og anser meg selv som over gjennomsnittelig bevisst på sikkerhet og nettbruk), men jeg kommer ikke unna tanken på at han fremdeles har filmen på dataen sin, og han nekter meg å slette ham fra face og skype "in case i will have need of you in the future".

jeg har spora ip-addressen hans til marokko (han brydde seg ikke med å skjule seg så godt, bare 8 proxyer.), som han selv sa han var fra etter at jeg begynte å prate med ham og berømme ham for hvor en dyktig og gjennomtenkt hacker han var som ikke var fra england som han først mente, og jeg har ispen hans.

har noen noen tips til hva jeg kan gjøre, eller må jeg eventuelt bare slette unna familie fra facern og ta støyten med at han kan finne på å publisere filmen.
når jeg sier "gjøre" utelukker jeg ikke å dra til marokko og kutte i dataen hans med øks, selv om jeg innser at det kan være vel optimistisk å få til.

-HTP