View Single Post
Sitat av ztaale Vis innlegg
Du skjønner ikke at eldreomsorgen og kriminalomsorgen er to adskilte institusjoner? uansett om begge er skattefinansiert så er de ikke under samme styre..

Har du noen gang tenkt på at det f.eks er sinsykt mange flere eldre enn kriminelle her i landet da?

Dette er ikke en diskusjon om eldreomsorgen vs kriminalomsorgen.

Du skjønner heller ikke at netopp fordi vi bruker så mye penger som vi gjør på kriminalomsorgen så slipper vi unnade sinsyke tilbakefallstallene man har i mange andre land? Enkelte ganger må man bruke penger for å spare penger..

Og straff er det i massevis, jeg kan love deg at f.eks ett år med frihetsberøvelse ikke akkurat er veldig trivelig, uansett om du nå slipper å bli voldtatt av Leeroy von-gangsta-lovin' fra bronx..



Ja for all del, det har kanskje ikke kommet godt nok fram av mine innlegg, det er definitvt ting vi ikke straffer hardt nok, men da tenker jeg mere på lengden på straffen
Vis hele sitatet...

Selv om det er to forskjellige styrer så må man jo kunne regulere hva man bruker penger på.
Og jeg stemmer ikke nei for at de er der for rehabilitering, men jeg mener det at når et fengsel blir nominert til arkitektpriser, da må vi revurdere litt hvor mye penger vi skal bruke på de ulike stedene.
Sist endret av Kladdebok; 3. oktober 2012 kl. 17:11.