View Single Post
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ser folk refererer til at folk bor mange plasser i verden og jobber i Norge. Tingen er at du kan ikke få fast bovisum i Usa uten noen grunner. Du må enten studere i usa, eller jobbe der. Jeg vil tippe at det er vanskelig for en nordmann å få en jobb i Usa.
Vis hele sitatet...

En kan få fast visum til USA som type investor eller om man starter et foretak der.
Lønningene i olja er jo astronomiske og levekostnadene i USA er mikroskopiske sett med norske øyne, så det bør være fult mulig å få spart opp penger.

Mener jeg leste noe om at en måtte 100.000 $ for å få opphold i USA som investor.
Men det står sikkert noe om på ambassaden sine sider eller du kan bare ringe dem i morgen å sjekke, de kjenner garantert til det.

Uansett så kan du jo bare starte et foretak eller kjøpe et amerikansk foretak.
Du har jo finfin turnus i olja og får lange friperioder. Så noe kan du jo drive med for å få lov å bo i USA.

Sitat av Surtkelp Vis innlegg
En ting er å bo i Danmark eller England, en annen ting er å bo i USA. Han må jo fly over hele atlanteren. Det er selvfølgelig mulig, men han må sette av minst 2 dager av sin egen turnusfri for å komme seg på jobb igjen. Det tar 10 timer å fly fra Usa til frankrike.. Så må han komme seg til supplybåten som kjører ut de ansatte, eller helikopter avgangen.

Dere må ikke tro at det kommer et privat helikopter å henter han hvor han vil. Han må møte opp på en fast plass hver gang.
Vis hele sitatet...

Selve turen over dammen er da null stress. Om han har 4 eller 6 uker fri i slengen hva rolle spiller det da om han mister 1 døgn i reise hver vei? Og om han lander i Paris eller London spiller jo mindre rolle, det går fly til oslo eller sola uansett. Null stress.

Sitat av Don Draper Vis innlegg
Min far jobber på et rederikontor her i byen. Ene kapteinen i rederiet bor i Valencia, men jobber på en norsk båt.

Sålenge du seiler under norsk flagg og har en adresse i Norge, kan du bare kalle hjemmet ditt for "feriebolig". Da slipper du bostedstillatelse, og er egentlig bare på "ferie" hver gang du er hjemme. Han som gjør dette har 4 uker på og 4 uker av som turnusordning.
Vis hele sitatet...
Kjempeidé, om ikke ts får oppholdstillatelse i USA så har han jo da en plan B.
Litt synd å måtte skatte til Norge da......35% skatt mot 15% i USA....