View Single Post
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
vbs funka på ungdomsskolen, på vgs har jeg ikke testa. Det nye IE-hullet kan skaffe admin om du klarer å hacke en administrator på skolenettet og finne passordet fra han.

Med andre ord: nei. Om personen bruker IE burde h*n for lengst ha fått sparken som administrator eller IT-ansvarlig Gå heller for java applet exploiten om du må bruke nettleser-baserte angrep.

Om regedit og cmd er blokkert kan dette fikses ved å patche et call (enten NOP'e den (risky) eller endre et argument) som leser av om den er blokkert i registeret. Har ikke prøvd, men tror en hex-editor faktisk kan klare det, bare bytt ut en bokstav i .exe fila i navnet til nøkkelen som blokkerer programmet. Dette burde ligge som klartekst i .data-området som ascii eller unicode, men jeg har ikke undersøkt det. (Med andre ord, du trenger kanskje ikke en debugger for å patche dem )
Vis hele sitatet...

Om sistenevnte var til meg:

Blir ganske umulig og gjøre noe særlig med maskinene rent fysisk sett, eller mekke rundt i os filer ol., da det er tynnklienter vi har tilgang til, som kobler seg ned på serveren på rådhuset her borte.

Ganske nøyaktig slike klienter:

http://www.greentech.no/img/cache/h/p/_/hp_compaq_t5630w__tynn_klient_-1494910392_0.jpg
Sist endret av Freddy_fred5; 18. september 2012 kl. 21:12.