View Single Post
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Håh, vi var nesten ferdig med byggingen av nyhuset vårt. Noen måneder tidligere bodde vi midlertidig i et eldre hus fra 1800-tallet. Skjeve golv, vegger og tak osv. En vinterdag hvor jeg hadde pratet med venner om eksorsisme skulle jeg legge meg.

I senga var det innebygd radio så jeg hørte alltid på den før jeg la meg, ganske lavt volum. Og så åpner døra til naborommet seg, helt av seg selv. Jeg vet enda ikke den dag i dag hva som kunne ha gjort det, det er for godt isolert til at det kunne ha vært trekk og vinduene er skiftet ut til tolags glass. Kanskje det har noe med hellinga på golvet å gjøre, men nøkkelen i døra må nesten ha blitt vridd om, og det hørte jeg ikke. Om om den ble det, ville jeg ha hørt det.

Så var det en annen gang. Katten vår hadde dødd for noen dager siden (en svart katt, med litt hvitt på brystet). Tre-fire dager senere leker jeg ute og der er den. Jeg trodde katta hadde gjenoppstått fra de døde. Fy fanden så redd jeg var. Fant ut at det var bare naboene som hadde fått seg katt.

Også er det ho ene venninna mi, ho ser også disse svarte vesenene som det var prat om tidligere her i tråden. De forsvinner i det ho prøver å se dem, de kan bare ses i sidesynet på en måte. De sier ingenting og beveger seg ikke. Likevel virker det som helt ordentlige vesener som kan bevege seg.