View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av ViceR Vis innlegg
Keiseren: Romas Porter er en historisk roman, og den første av fire bøker som omhandler Julius (eller Gaius som han het) Cæsar sitt liv. Bøkene er skrevet av Conn Iggulden og er utrolig gode og interessante.


Du trenger ikke være spesielt interessert for å kunne like disse bøkene. Det var ikke jeg, men etter å ha lest alle fire bøkene, har jeg slukt til meg mye som omhandler den tiden.
Vis hele sitatet...
Når du sier historisk roman, mener du at den er historisk korrekt? Eller er det slik at romanen kun tar utgangspunkt i datidens Roma, og deretter følger en oppdiktet historie?
Sitat av rexol Vis innlegg
Alex rider
handler om spionasje og at han reder verden.
det som var at onkelen hans var spion. men Alex viste ikke om det han trodde onkelen jobbet i bank.
så da faren døde i en "bilulykke" fordi han ikke brukte sete belte.Alex ante ugler i mosen og fulgte etter noen folk til et bilopphuggeri og kom inn der og såg at bilen til onkelen ikke var knust bare noen hul i glasset. og så ja kom han i trening med
falskermejegerne(har jeg nevnt att han er 14 år?) så redder han verden av nor noen super data maskiner har virus igjen og tusen vis av skolebarn vil du (eller i den boken reder han ikke verden ) men i noen andre boker tror jeg han gjør i alle fall byer. det er bare å lese i vei spennende bok med masse action. boken er skrevet av Anthony Horowitz.
Vis hele sitatet...
Disse bøkene er strengt tatt ungdomsbøker, dermed minnet du meg nettopp på at det er hele 8 år siden jeg leste Stormbreaker. Hvor ble tiden av?

Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Jeg er litt usikker på om jeg vil anbefale Gibson til noen som ikke har lest scifi før, det er lett å bli overvelda av nyord og andre særtrekk.

Scifi-startkit:
David Brin: Postmannen og uplift-serien (sky en viss Kevin Kostner-film som russisk antibiotikaresistent syfilis)
Dan Simmons: Hyperion (med oppfølgere)

Når du har vært gjennom disse er det bare å gyve løs på Gibson. Jeg ville også tatt med en del Phillip K Dick. Do androids dream of electric sheep (boka som inspirerte blade runner) er en fin plass å begynne.

Timothy Zahn er verdt å plukke med seg (starwars-bøkene hans er muligens de eneste starwars-spinoff'ene du bør bry deg med).
Vis hele sitatet...
Jeg snakket med en ånnass her i Stavanger om dagen, som mente all tidligere sci-fi var søppel. Da sci-fi forfattere har kommet så langt i dag, at kvaliteten på disse er mye bedre.

Bare å beklage at jeg det går et år mellom hvert svar