View Single Post
Hei!

Jeg driver å ser på muligheter for å kunne styre hjemmekinoen i heimen fra et web-interface. I utgangspunktet er det da snakk om receiver (Yamaha RXV-1900) og projektor (Epson TW-3200). Begge disse kan kontrolleres fra serieporter. Jeg tenkte da at jeg kunne ha en PC som hele tiden var tilkoblet enhetene.

Jeg har sett på pyserial som ser ut som et greit utgangspunkt. Men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal legge det opp. Jeg tenkte å kjøre en tcp-server som mottok kommandoer fra web-interface og sendte disse videre til serieporten(e). Så tenkte jeg å kjøre en tråd som hele tiden leste fra serieporten, for receiveren sender også ut data om man trykker på fjernkontrollen. Når kommandoer sendes til receiveren vil det komme et resultat tilbake. Dermed trenger jeg å vente på retur når kommandoer blir sendt og være sikker på at ikke noe annet blir skrevet til eller lest fra porten før returen sendes (mutex?).

Ville det være lurt med en tråd som leste fra serieporten, en som skrev og en for å motta tcp-tilkoblinger? Noen som har gjort noe lignende, eller har noen innspill?