View Single Post
Aftershave3k) Det virker som du er den typiske "the worker bee". Du gjør akkurat det sjefen ber deg om og that's it. 100% trygg rute. Det er deg jeg liker best. Og jeg håper du holder deg til det.

Etse) Her er det akkurat denne setningen som står sterkest hos deg: "For meg ser jeg på det som at jeg har inngått en avtale med en annen person om at jeg skal gjøre noe for han i mot at han gir meg penger - og jeg ønsker da å gjøre den jobben etter avtalen."

Og deretter syns jeg at du skal holde deg til det. For det er akkurat det jeg også synes ...

Screwdriver) Det virker for meg som at du er heldig. Hvis det er mulig for deg å gå inn i "zombie-modus" og gjøre jobben som du beskriver, så er det drømmejobb for meg. Ikke bland deg inn i folk mer enn du må.

thebigt) På punkt 2 og 3 så er vi veldig like. På alle andre er vi litt ulike.

Skapsprenger) På 3 og 5 er vi like.

homoludens Ok, men jeg sa aldri at jeg jobbet med det..
1) Ok, men hvor mye av denne kommunikasjonen tillater du deg å bruke, pga samvittighet?
Alt annet: 3-5) Takker for svaret. Les nytt spørsmål.

Nytt spm: Les ny post.

aeon_illuminate: Takker for svar, det gav mye mening. Svar kommer sist i posten.

Zahremar: Du er enda en sånn jeg ville ansatt; du bryr deg kun om arbeidslivet. Du gjør det som er riktig, selv om det er mentalt krevende.

Elemental: Du er også en slik "worker bee". Det er veldig bra. Og En ting til, du er heldig som ikke har noe "spill" på jobben din. Du forsto riktig.


Poenget jeg ville frem til var to ting, og det er en kollaberasjon av alle svar:

1) Når folk begynner å prøve å dra deg inn i et eventuelt sosialt spill, hvordan reagerer du? Bruker du det til å komme deg høyere opp, eller viker du unna pga frykt for å miste plassen din? Ser du det som en mulighet til å avansere, eller som en trussel til at noen prøver å ta plassen din?
Svar gjerne mer her om dere vil.

2) Du har en fast rolle. Om noen begynner å prate tull, eller prøver å snakke seg til rollen din, har du baller nok til å si enten: 1) "Jeg orker ikke høre på dritten din", eller 2) Svarer du noe som setter personen helt ut, som viser at du har mange ganger mer peiling enn den andre ansatte?
Sist endret av Taurean; 3. august 2012 kl. 20:59.