View Single Post
Trådstarter
26
Sitat av Dyret Vis innlegg
Jeg skal love deg at de fleste spill som har hatt noe særlig suksess opp gjennom tidene har vært på idéstadiet ganske lenge først. Noen ganger er den beste fremgangsmetoden å legge fram alles talenter, idéer og drømmer først og så prøve å kombinere dette for å se om det har livets rett. Tror du virkelig at første steg er å lage en spillbar alpha før man i det hele tatt har kommet med konseptet?

På en annen side så er det få av de gode og fantasifulle tegnerene som klarer å levere en helhetlig 'pakke' til et spillkonsept. Ekstra bra er de spillene hvor du kan merke at alle har fått bidratt og utfoldet seg under utviklingen. (Prøv f.eks. Bastion)

Det skal riktignok sies at mange grafikere er veldig ambisiøse og fort møter tekniske begrensninger. Derfor må programmererene etterhvert holde litt igjen og komme opp med alternative løsninger - og det er her spillbarheten får form.

Min personlige erfaring etter å ha jobbet en stund med programmering er at planlegging er alfa og omega. Hver eneste ting man kan endre eller gå bort i fra før man har skrevet en eneste linje kode sparer gruppen for ufattelig mye tid i etterkant. I tillegg er det livsviktig å vite at alle de involverte i prosjektet er på samme ark til å begynne med. Ellers ender du fort opp med et RPG-Bilspill.
Vis hele sitatet...
helt enig her, gått noen år nå med dette på papiret,men ser at å finne folk er så og si umulig, så scrapper det for nå. Er så mange som prøver å få til som har mere å legge fram enn meg, og enda så dropper bare folk av uten grunn,utrolig frustrerende. Føler meg som pixelartisten i wolboy,men han fant en til slutt med flaks, i didnt.

skal kaste meg på småprosjekter som lar meg gjøre litt programmerting også, allerde bynt å lese,TROR jeg fatter d.