View Single Post
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg leser VG, Dagbladet, dinside.no, Aftenposten samt min lokalavis hver dag. (For mye fritid) At VG og Dagbladet er så dårlige aviser klarer jeg ikke å bli helt enig i. De har en del tull, men man kan fint velge å overse disse sakene og bla til de mer interessante artiklene.
Vis hele sitatet...
Helt enig, selv om VG har veldig mye underholdningsbasert informasjon vil det jo ikke si at alt er slikt.
Syntes dem skriver gode artikler om det jeg er intressert å lese om.

Det som også er greit er at de har et diskusjonsfora under de fleste artiklene, så om det skulle bli skrevet noe useriøst/urelevant blir de veldig ofte koregert.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Anne Aasheim, Dagbladets tidligere redaktør, uttalte følgende:

"Jeg tror altså at hvis vi lager en drivende god avis for kvinner så vil dette også være en drivende god avis for oppegående menn!"
http://www.dagbladet.no/kultur/2006/06/22/469610.html

Den lesbiske feministen Anne Aasheim uttaler her at fokuset i redaksjonen er å produsere nyheter for kvinner, med menn som et slags vedheng. Avisen har hatt et tydelig ønske om å fremme feministisk ideologi, og dette må jo sies å være en venstreorientert agenda?
Vis hele sitatet...
Du snakker noe om fantasien i innlegget:
"Det skal vel ikke mye fantasi til for å skjønne at A-pressen jobber for å fremme Arbeiderpartiets og LOs interesser."

Skal jeg ta deg ordrett sier du at det må fantasi til for å forstå hvordan dette fungere, men vent, fantasi er jo fantasi?

Ser du poenget mitt?
Du må ikke altid ta mennesker ordrett.
Hadde du gjort dette ville du endt opp med mange rare samtaler.

Og la meg stille deg et spørsmål:

Når du går inn på avisen www.dagbladet.no, slår det deg med en gang at avisen er ment for kvinner?
For visst ikke det gjør det, så har jo heller ikke det utsagnet noe mening om du leser det ordrett.

Verden er ikke A4, men den er heller ikke så ekstremt komplex.
Det er ikke en skjult mening bak alt.