View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Men ser du ikke hvor latterlig dette er? Siv Jensen, mange vil påstå at hun er ganske karismatisk, og en ledertype, hørte dette sist på sommerjobben idag, hun var å foretrekke fremfor jenseman tydeligvis. Ingen kan vite hvordan Siv Jensen hadde opptrådt hvis hun befant seg på utøya, men en god gjentning vil være at hun ikke hadde reagert så forskjellig fra det folk gjorde. Jeg tror heller ikke Jens Stoltenberg hadde reagert så spesielt annerledes enn Pedersen heller, selv om alle hyller ham som landsfaderen. Jeg synes alle som mener at Pedersen har visst seg inhabil som en fremtidig leder, egentlig gjør det med de fleste andre politikere også. Skal en fremtidig statsminister må ha gjennomgått lignende scenariorer som utøya og oppføre seg som en amerikansk actionfilmhelt for å ha ren samvittighet? Mot i krig trenger ikke å ha noe med hvor god statsmann man er.
Vis hele sitatet...
Siv Jensen er en ledertype enten man misliker henne sterkt eller ikke. Hun har ledet en svært stort parti gjennom mange orkaner. ENDA vanskeligere for henne er det når partiet består av mange villstyringer som drar i hver sin retnning. Så ja, hun har bevist nok. Om hun derimot er skikkelig statsministermateriale er jeg meget usikker på, sier nei siden hun ikke har kunnskapene eller utdanningen bak som er nødvendig.

Jeg ser virkelig ikke hvorfor det er latterlig. Jeg har min fulle rett til å mene at herr Pedersen ikke er statsministermateriale siden han ikke har karismaen, utstrålingen og autoriteten en leder bør ha. Han er svært kunnskapsrik og relativt godt utdannet, snakker bra, og passer muligens bedre i en mer slags "diplomatisk rolle", mener jeg.

Ikke dra inn actionfilm-greiene, er dere snille. Jeg mener ikke EP burde kastet seg over Abb på Utøya, ingen friske folk mener det. Diskusjonen er rettet mot rundt og etter situasjonen på Utøya.