View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Jeg for min del - som tilhenger av partiet han er leder for - ønsker ikke EP som fremtidig statsminister. Han er en god og smart politiker riktignok, og generelt dyktig innen sitt felt, men ikke en "naturlig" ledertype.
Dog en vktig ministerolle i fremtiden muligens?

Edit; minister som i departement, evt. statssekretær, evt annen (viktig) posisjon, men en posisjon som ikke er direkte 'ledende'.
Vis hele sitatet...
Men ser du ikke hvor latterlig dette er? Siv Jensen, mange vil påstå at hun er ganske karismatisk, og en ledertype, hørte dette sist på sommerjobben idag, hun var å foretrekke fremfor jenseman tydeligvis. Ingen kan vite hvordan Siv Jensen hadde opptrådt hvis hun befant seg på utøya, men en god gjentning vil være at hun ikke hadde reagert så forskjellig fra det folk gjorde. Jeg tror heller ikke Jens Stoltenberg hadde reagert så spesielt annerledes enn Pedersen heller, selv om alle hyller ham som landsfaderen. Jeg synes alle som mener at Pedersen har visst seg inhabil som en fremtidig leder, egentlig gjør det med de fleste andre politikere også. Skal en fremtidig statsminister må ha gjennomgått lignende scenariorer som utøya og oppføre seg som en amerikansk actionfilmhelt for å ha ren samvittighet? Mot i krig trenger ikke å ha noe med hvor god statsmann man er.