Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av KultNick Vis innlegg
Nei, jeg er ikke det. Men kassamannen er den eneste kunden møter, så om jeg hadde lurt på det, hadde jeg forventet at du enten kunne finne det ut for meg eller satt meg i kontakt med en som kunne det.
Vis hele sitatet...
Det som ofte er veldig ironisk er at kunden tror at han som sitter bak kassa vet alt. I de butikkene jeg har jobbet i så har det nesten vært to forskjellige stillinger, enten være på gulvet og pusle med varer eller sitte i kassa.

Jeg for eksempel liker å sitte i kassa og sitter der 90-95% av tiden.
Har fått kunder som glefser fordi jeg ikke på stående fot kan si om vi har den og den varen inne eller kan si helt presist hvor den og den varen står plassert eksakt i butikken. Sier selvfølgelig at jeg kan ringe etter hjelp (noe jeg nesten må da jeg uansett ikke kan forlate kassa) men for de mest gretne kundene så er ikke dette bra nok.

Til slutt må du også huske på at det er mye gjennomtrekk i slike butikker. Nesten garantert at du alltid vil finne en eller flere nyansatt til nesten hver tid på året du velger å sjekke. Da spesielt om sommeren! Det tar noen dager å lære kassa og rutinene i butikken. Det tår måneder å memorisere hvor alt i butikken står. Melk, brød, cola og lignende vet alle, men når det kommer en dame inn og skal ha belgisk mjødpulver eller noe annet som jeg ikke ante eksisterer, så ta det med en klype salt når han sier at han rett og slett ikke vet, men skal prøve å lete det frem.
Sist endret av Bombasa; 25. juli 2012 kl. 11:12.