View Single Post
Sitat av OnklD Vis innlegg
Nå bor riktignok min bror ca 8 mil fra Tromsø i ei bygd, men for 1.850.000 fikk han tomt, stort hus på to etasjer og dobbel garasje.

Og det er langt unna hva man ser på det ovrrnevnte NRK programmet.

Personlig er jeg glad jeg trives på bygda, kunne aldri tenkt meg å bo i en by som Oslo, men ja, det er et slit å komme seg inn på markedet om man har f.eks en trygder forelder og den andre er død/stukket av o.l.

Ikke alle som er like heldige desverre.
Vis hele sitatet...
Nå trenger det ikke dødsfall eller arbeidsledighet til selv om foreldre ikke eier eiendom, men utfallet er jo det samme.

Er klar over at man kan få en del for mye lavere ute i periferien enn i byen, sånn er det. Samtidig så er jo det heldig for deg / de som kanskje er oppvokst der, har jobbmuligheter i relativ avstand, trives med bygdeliv etc.. Selv er jeg ikke fremmed for å flytte meg litt utenfor bygrensene, selv om jeg ikke ønsker det. Jeg har ingen ønske om å bo usentralt. Egentlig vil jeg ikke bo utenfor flytog-strekningen. Da er den eneste løsningen for meg å spare mer, er ikke verre. Jeg håper bare ikke priser og marked går raskere enn sparemulighetene mine. Jeg klager ikke, men det er vanskelig, og det er vanskeligere enn jeg kanskje skulle ønske at det var - når egenandelene øker.
Sist endret av downing; 15. juli 2012 kl. 17:10.