View Single Post
Skolen er en kombinasjon av hvor mye du øver og hvor mye allmennkunnskap du allerede har. Det er derfor naturlig at du ikke får en god karakter selv om du prøver, og det vil også være veldig hardt å gå fra 2,3 til omkring 4 i snitt. Dette betyr ikke at du er lite intelligent, og det er en direkte dum unnskyldning for at du mislykkes.

Det er også vanskelig å gå opp en karakter i enkelte fag fordi læreren langt ifra har de samme ambisjonene som deg (å gå opp en karakter).

Du.må rett og slett ta tak i deg selv og lese mye, uavhengig av karakteren du får. Videre må du undersøke hva som gir positiv uttelling på prøver og hva læreren liker. Her utvikler du en studieteknikk. Jeg husker ifjor at jeg dro inn populærvitenskaplig litteratur fra en forfatter ingen har hørt om på en samfunnsfagsprøve, som gikk helt på tvers av det som stod i boka. Jeg fikk dårlig karaktrer, men den forandret seg fra 3+/4+ og jeg gikk opp til 5+ og 6/5 . Innsatsen min var heletiden ganske høy. Du som har 2,3 i snitt vil få en sykt stor oppsving i karakterer om du prøver.

På ungdomsskolen gikk jeg ut med en ufortjent sekser. Nå går jeg ut med 4 av 5 mulige seksere på vitnemålet dette året <3


EDIT: Du vil se at du lærer raskere når du får mer kunnskap.
Sist endret av Hoksalon; 18. juni 2012 kl. 15:08.