View Single Post
Sitat av stianiquniez Vis innlegg
Når man snakker om religion slik som det er snakk om her, er det veldig viktig og tenke på at de som følger den, ønsker og følge religionen sin.. Om man ser på kristne, vil dem ønske og følge jesus og bli mest lik ham. Da må man inn i bibelen og se på hva Jesus gjorde, og hva han forkynte. Man kan derfor se bort fra loven som det står i det gammle testamente. Om man ser på det nye testamente, og jesus handling og ord. Vil man finne ut at kristendomen er en fredens religion, og den første fredens religion. Noe som er svært viktig og nevne, ettersom at noen muslimer mener islam er den første fredens religion.. Om du lurer kan jeg slå opp i bibelen på flere kjente vært om dette..
Nå skal jeg skrive noen ord om islam, det er viktig og skille mellom islam og muslimer. Muslimer er en som undertrykker seg islam, og godkjenner dens lære. Ofte er dette helt vanlige mennesker, andre ganger er dem mer radikale.. Det er mange diskusjoner om hva koranen(Islam og muslimenes hellige bok) lærer og hva som er rett.. For og få et innblikk i dette må man lese og lære koranen og ha litt kjennskap til bakgrunnen. Det vil være like naturlig og følge muhammed(deres profet) slik som kristne følger Jesus.. Om man ser på Muhammeds liv, kan det deles opp i to deler. Som også gjennspeiler koranen. Dette er grunnen til at Koranen sier så mye mot seg selv, og kan snakke om fred, og om krig og vold på samme gang. Det er derfor slik i Islam at den siste åpenbaringen Muhammed fikk skal overskrive de gammle, og slettes og glemmes helt... Om Koranen skriver feks at jødene er snille folk, og deretter slemme som skal drepes, er det det siste som er sant. Som dermed gjør islam til en krigens religion. Hele Islam er intet annet enn en elv av blod. Dette ble et kort innlegg fra meg, men jeg svarer gjerne på spørsmål dere skulle komme med om disse utsagnene.. Jeg har ikke giddet og lese gjennom tråden, da jeg så etter få innlegg at her er det mange som ikke har studert koranen, kristendommen eller religion generelt. Så det gir meg lite.. Jeg vil anbefale dere alle og lese bøkene til Mark A Gabriel, en tidligere Muslim, som har god kjennskap til koranen og hva den egentlig lærer! Han er tidligere professor i Islam og dens historie. Og jeg vil påstå at han kjenner islam litt bedre enn dem som har studert den, da han faktisk har levd med islam halve sitt liv..

KultNick: Vennligst gi meg en referanse til det du sier i bibelen!
Vis hele sitatet...
Så det du egentlig sier er at islam betyr krig og at kristendom betyr fred?