View Single Post
Sitat av InTrance Vis innlegg
Dette er ikke en urt, men et preparert legemiddel. Dette innebærer først og fremst en form for kvalitetskontroll og produksjon gjennom prosesser som vi kan kontrollere og som oppfyller krav til humanmedisin.
Vis hele sitatet...
et preparert legemiddel som inneholder? derivater av/syntetisk produsert thc og cdb? Noe jeg føler rører ved enda et tema vi ikke har tatt opp enda. Det at store legemiddel firmaer produserer innholdet i en plante som gud og hvermannsen kan plante og klare å få den ferdig. Hvis alle og enhver hadde plantet sin egen medisin, hva hadde da skjedd med disse firmaene som bruker utallige milliarder av kroner på medisiner og som får lisens/enerett på å lage en spesifikk type medisin i noen år? Hvordan hadde det gått med inntjening dems?


Sitat av InTrance Vis innlegg
Totalt irrelevant, man bruker ikke kokain lengre, men bruker derivater av det med færre bieffekter. Man bruker heller ikke råopium, man ekstakterer de aktuelle alkaloidene. I noen tilfeller skrives opiumsdråper ut enda, men jeg vet ikke om dette skjer i Norge Joda, men vi har jo kurert sykdom med alt fra trepanasjon til bønn. Ikke alt var like effektivt. At cannabis har sine bruksområder i medisinen? Helt klart har den det. Men den er ikke magisk.
Vis hele sitatet...
ehh, les det en gang til; hvilket legemiddel finnes i dag som IKKE STAMMER fra en plante? Det at farmasøyter og lignende har lagd derivater så det synger etter forandrer ikke det faktum at det stammer fra en plante/urt m.m. Mankind imitating nature?

Har du sett på den dokumentaren jeg postet litt lengre opp i tråden? Jeg sikter til intervjuet med Donald Tashkin hvor han på peker på 3 faktorer som er med å bremse/forhindre cancer utviklingen. Han peker på en tung vitenskapelig studie utført av N.I.D.A ( National Institute on Drug Abuse ) som finner en forbedret lungefunksjon om man røyker marijuana daglig? Ganske merkelig det der gitt?
Så må vi ikke glemme at n.i.d.a. som regel ikke gir støtte til vitenskaplig forskning som setter cannabis i et positivt lys. Så lenge du påpeker at du skal forske på de negative sidene ved cannabis så får du støtte. Igjen, ganske merkelig ikke sant?

Sitat av InTrance Vis innlegg
Tjærestoffene som dannes ved røyking, ellers så har jeg rett og slett ikke satt meg godt nok inn i det. Hvor mange forskjellige kjemiske stoff finnes i cannabis? Viss du gir meg en liste, så skal jeg peke ut noen som ikke er helt heldig.
Vis hele sitatet...
http://www.articlesbase.com/alternat...a-3697378.html
her listen din, merk at dette er bare de aktive komponentene i cannabis, og listen tar for seg cannabinoids. Skal snart på jobb, hvis listen er for ufullstendig kan jeg godt finne en mer utfyllende for deg?


Sitat av InTrance Vis innlegg
Jeg vil fortsett hevde det. Viss man kun ser etter en spesiell virkning og vi ungå ruseffekt. Ikke nødvendigvis, man kan nok lage fentanyl inhaltorer. Alt du spiser går igjennom samme passasjen. Tolleranse for den smertestillende effekten av opiater er langt fra så dramatisk som toleransen fra rusvirkningen. Den er i store hold uproblematisk, selv for tunge heroinavhengige.

http://www.medscape.org/viewarticle/581948[/url]
Det finnes fakisk også forskjellige "strains" av papaver somniferum også. Som produserer totalt forskjellige prosent av forskjellige alkaloider. Ikke at det har noe med saken å gjøre, da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter. Dette er da ikke aktuelt for de fleste her inne, og har ingenting med generell legalisering å gjøre.
Vis hele sitatet...
da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter?? ehh hva med studiene som sier at det kan kurere alt dette ? Preliminary findings indicate that cannabis-based drugs could prove useful in treating inflammatory bowel disease, migraines, fibromyalgia, and related conditions.[8]
Medical cannabis has also been found to relieve certain symptoms of multiple sclerosis[9] and spinal cord injuries[10][11][12] by exhibiting antispasmodic and muscle-relaxant properties as well as stimulating appetite.
Other studies state that cannabis or cannabinoids may be useful in treating alcohol abuse,[13] amyotrophic lateral sclerosis,[14][15] collagen-induced arthritis,[16] asthma,[17] atherosclerosis,[18] bipolar disorder,[19][20] colorectal cancer,[21] HIV-Associated Sensory Neuropathy[22] depression,[23][24][25][26] dystonia,[27] epilepsy,[28][29][30] digestive diseases,[31] gliomas,[32][33] hepatitis C,[34] Huntington's disease,[35] leukemia,[36] skin tumors,[37] methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA),[38] Parkinson's disease,[39] pruritus,[40][41] posttraumatic stress disorder (PTSD),[42] psoriasis,[43] sickle-cell disease,[44] sleep apnea,[45] and anorexia nervosa.[46] Controlled research on treating Tourette syndrome with a synthetic version of tetrahydrocannabinol, (brand name Marinol) (the main psychoactive chemical found in cannabis), showed the patients taking Marinol had a beneficial response without serious adverse effects

hentet herfra https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis

toleransen for opiatene forsvinner? men hva med bieffektene? de forsvinner de og?

Sitat av InTrance Vis innlegg
Men her spiller jo tolleranse for ruseffekten inn igjen. Ihvertfall for de pillene du har nevnt til nå(opiater) Denne vil forsvinne etter man har vært på dem en stund, men man vil samtidig utvikle avhengighet.

Tar ikke det negativt i det hele tatt. Dette er jo et diskusjonsforum. Nå er det diskusjon. Ikke en kollektiv sugefest for alle som vil legalisere for alle og enhver.

Min mening angående seriøs medisinsk bruk er helt klar, viss det virker så gjør det. Men ikke bland medisinsk pot inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i USA.
Syke mennesker skal ikke nektes, men ikke bland dem inn i en kampanje for genrell legalisering(jeg vet mange av dere leser de trådene her, jeg var for legalisering før selv)
Som et A-preaparat så hadde det fungert kjempefint. Men jeg har mine tvil på at det noe slikt folkene som er for medisinsk pot ser for seg.

Ikke at jeg har noe imot stonere heller, det er bare det at jeg ikke har tro på å legitimere bruk av rusmidler for alle og enhver. Det er masse bra å si om det, men det er mange folk som ikke bør bruke dette. Og spesielt unge risikerer problemer med dette. Det virker avskrekkende på unge at det er forbudt.
Vis hele sitatet...
Såklart finnes det mennesker som er totalt allergisk mot cannabis. Men skjønner ikke helt hva du mener med : ikke bland medisinsk cannabis inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i usa.
I nærheten av hva da?

Virker avskrekkende på unger at alkohol har 18 års aldersgrense også ikke sant?
På Høy tid å avvike fra gamle tankemønstre og tenke nytt snart kanskje??:=)

Sånn, av RESpekt for trådstarters kommentar har jeg forsøkt å gjøre det litt lettere å lese for som ikke orker å lese så mye av gangen.

@ Intrance, lettere for deg nå?