View Single Post
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Du trenger ikke og være en kverulant, du skjønte godt hva han mente.
Vis hele sitatet...
Sant det, men er jo veldig lite man trenger å gjøre, at jeg valgte å være det kan jo tyde på at jeg liker å være det, og vi er jo her for å diskutere, kverulering kan bli sett på som noe ganske likt, uansett hvor uønsket det virker til å være på diskusjonsforum(googlet)

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
For og dra tråden tilbake igjen
Vis hele sitatet...
Er en sak i New York nå der store deler av innbygerne er imot ett lovforslag om å forby sukkerdrikke i beger over en bestemt størrelse, på bestemte utsalgs steder..

Det er ganske likt, og jeg tror innbygerne i Norge også vil si nei til de fleste forslag som går på å fordby hva folk skal få lov til å drikke/spise/røyke/ta intavennøst mer enn det vi allerede gjør, tenker da på narkotika og legemiddel regulering/forbud, men er sikkert mye annet noen mener staten regulerer for hardt...

Jeg syns egentlig jeg har merket en økning i almenhetens aksept for cannabis- hovedsaklig, men også andre rusmidler.. Jeg tenker da ikke innenfor mitt miljø, men i medier og diskusjonssteder.. Det tyder jo på at forbud og regulering ikke er hva folk ønsker, og da at det heller ikke blir gjennomført..

Forbud av tobakk ville jo resultert i ett rusmidel som var mer brukt og akseptert en det cannbis er og derfor blir økt kriminalitet en logisk følge.. Forbud på alkohol har blitt prøvd nok til at jeg mener det er bevist å ikke være gjenomførbart å forbedre samfunnet på den måten..

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
tipper det kommer til og ha en motvirkende effekt, som i USA når de forbydde alkohol.
Vis hele sitatet...
det tror jeg også, på samme måte som når vi forbydde det i Norge, ganske mange steder man har gjort dette og det ikke har funket..