View Single Post
Sitat av isbilen10 Vis innlegg
Hei, Freaks. Jeg er nå på bussholdeplassen i Ålesund, og har nettop vist min avsky ovenfor en eldre dame som bestemte seg for å sette seg vedsidenav meg å puste røyken sin i ansiktet mitt. Jeg sa fra at jeg synes det var ekkelt og spurte om hun kunne stoppe eller gå ett annet sted å røyke, men ble mødt negativt med en hes stemme som ba meg vise respekt og være høffelig. Røyste meg da å gikk uten å si noe eller se bak.

Dette er ikke første gang jeg har opplevd personer som blåser røyken i retning mot meg offentlig, men første gang jeg har sagt fra.

Hva bruker dere å gjøre når dere havner i slike situasjoner, og hvis dere noen gang har sagt ifra til vedkommede, hvilken respons har dere fått?

Beklager skrivfeil. Skriver fra mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Nå syntes jeg du og andre personer som har et slikt trangt syn på dette, må skjerpe dere. Ærlig talt det er lovlig og røyke i Norge "enda i hvertfall"

Så lenge det er lovelig har andre personer med astma og diverse annet sykdommer ingen andre valg en å nøye seg for og flytte seg om en røyker kommer!!! Er du klar ov hvor strenge krav det er stilt til røykere i disse tåpelig senere år? Vi har faktisk ingen andre plasser en offentlige plasser eller hjemmet vårt og røyke i. Og det syntes jeg jammen meg der ikke-røykere burde respektere! Mitt syn på saken enkelt og greit. får jeg mye pryl nå?