View Single Post
Bedlamite
Novice's Avatar
624
Hvis noen sitter på benken jeg vil sitte på venter jeg til jeg er ferdig med røyken, det eller at man slukker kan ikke-røykere kreve, syns jeg..
Hvis jeg er på benken først og noen kommer bort og setter seg, og så ber meg slukke røyken gjør jeg ikke det, da tenker jeg først til mølla..

Men jeg syns TS burde svart henne dama.. Det er jo sånn at mange mennesker setter seg fast i ett tankemønster etterhvert som de blir eldre, og har man tenkt at å gi noen annenhåndsrøyking ikke er like frekt som å la en eldre person stå/be en eldre person oppføre seg... tenk så positivt det hadde vært for henne hvis du kunne fått henne til å forstå at fra din synsvinkel, og de fleste andres gjetter jeg, så var du så høflig som du kunne være mens du samtidig passet på deg selv og din helse og opplærte en av dine eldre i god moderne folkeskikk...

hehe OT, men det kom en eldre dame og satte deg ved siden av meg på en benk en gang når jeg røyka, da reiste jeg meg opp for å gå bort, men så sa hun at hun hadde røyka i nesten 50år og endelig klart å slutte, men hun elska lukta oh likte det når besøket hennes røkte inne, så hun ville gjerne at jeg satt meg ned igjen

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Folk gjør som de vil, heller mer synd på dem som ikke kan vise noe respekt.
Vis hele sitatet...
jeg tror hun dama følte at TS var frekk jeg da.. skal jo ikke snakke som til eldre folk, rette på væremåten deres og be dem avslutte misbruket sitt eller stå til de er ferdig.. Jeg har iallefall erfart, og blitt fortalt i skolen, at mange eldre har kommet til en konklusjon som er feil, denne har de sittet med i mange år og den har satt seg som en slags "refleks", derfor forstår man ikke altid tankegangen dem, vi som er unge og har kommet til andre konklusjoner, som desverre sikkert blir feil en eller annen gang

det at jeg har hørt det på skolen var bare noe en lærer sa det i en digress, så ikke noen sikker kilde, sikrere en mine erfaringer er den sikkert så jeg tok den med