View Single Post
Sitat av orgopapp Vis innlegg
Virkelig?

Hvis alle hadde sett ut som brad pitt, tenk deg hvor mange egoistiske svin fler det hadde vært? Tror neppe psykiske problemer hadde forsvunnet ved å gi alle et bra utseene.

Det forandrer heller ikke faktum som Kusetjuv nevnte over. Cannabisen hadde ikke forsvunnet.
Forskjeller rent økonomisk hadde heller ikke forsvunnet. Folk hadde fortsatt vært like opptatt av å ha ting.

For ikke å snakke om sex........
Vis hele sitatet...
Man trenger nødvendigvis ikke å være en fæl person selv om man ser bra ut. De fleste menneskelige egenskaper er spredt som en bellkurve. Det betyr at fol flest vil se ok ut, noen vil være veldig pene, og noen vil være veldig stygge. Det samme gjelder personlighet, noen er rene helgener, noen er veldig slemme, de fleste en god blanding. Og den fordelingen henger ikke sammen med utseende.

Jeg tror utseende har mye og si. Mennesket er laget for å reprodusere seg, og sex er en veldig viktig del av livet. Jeg vet om mange stygge personer som er veldig deprimerte på grunn av utseendet sitt, men de er helt normale personer ellers. Og utseende er ikke noe man kan endre.

Ellers vil jeg si at det kapitalistiske samfunnet vi lever i er veldig skadelig for den psykiske helsen til folk. Via reklame foreks blir folk bombadert med alt mulig. Det er et veldig fokus på at man skal leve et perfekt liv, siden alle de basiske behovene er dekket. Folk sulter ikke ihjel lenger, og vi har alle muligheter åpne for oss i Norge, da blir man på en måte en taper hvis man ikke benytter seg av dem. Alkohol og rusmidler er også et stort problem, men hvorfor bruker folk dem? Mange greier jo ikke og snakke med fremmede folk uten å være ekstremt rusa. Noen av de lykkeligste personene jeg kjenner er alle pene, og pene dumme mennesker er de lykkeligste. Det verste må være og være smart, men stygg. Da har du oppskriften på depresjon.

Så hadde alle sett godt ut, jeg tror du hadde forebygget mye depresjon da. Men ville hatt økonomisk ulikhet også videre, men jeg tror den hadde vært mye lettere og bære.