View Single Post
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg spurte bare om du hadde en link, ufint å kalle meg stråmanns-entusiast.
Vis hele sitatet...
Du satte opp en fet og god stråmann da du snudde min påstand om at de fleste muslimer tar avstand fra voldelige aspekter ved deres religion, til en påstand om at de fleste muslimer tar avstand fra koranen. Koranen er mye mer enn voldspropaganda.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Koranen kan ikke tolkes på så mange vis, det er guds egne nedskrevne ord.
Vis hele sitatet...
Ikke bare kan den tolkes, den MÅ tolkes! En hver tekst tolkes av enhver som leser den.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
I slutten av koranen er muslimene i krig i alle retninger, så det som gjelder går sjelden i retning av noe som fører godt med seg for ikkemuslimer.
Vis hele sitatet...
Dette er din tolkning. Det er ikke slik at flertallet av muslimer ønsker å leve i krig.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det er dødsstraff for en muslim som tviler på islam, derfor skal du lete lenge etter en muslim som tar avstand fra det negative ved ideologien.
Vis hele sitatet...
Nei, du trenger ikke lete lenge. Mange norske muslimer har stått frem i media og tatt tydelig avstand fra terror, steining og homsehets. Internasjonalt er det også mange som tar avstand fra voldelige handlinger, utført i profetens navn, som beskrevet f. eks. her. Forøvrig kjenner jeg også flere muslimer, som alle er like negative til vold og drap som det jeg selv er.