View Single Post
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Selv syntes jeg at det skal en viss kraft til for å vie livet sitt for en sak man tror så sterkt på, ikke at han er "psykopat" og gal, når han garantert er smartere enn gjennomsnittet.
Vis hele sitatet...
Smartere enn gjennomsnittet? Unskyld meg, men fyren har ødelagt sitt eget og utallige andres liv for en sak som hører hjemme på Nyhetsspeilet. Hele denne konspirasjonsteorien hans er jo fullstendig latterlig. Kompendiet hans baserer seg stort sett på en naiv og romatisk ide om "hvor mye bedre alt var før" og en absurd tanke om at det er viktig å konservere det etniske nordiske. Gi meg en eneste saklig god grunn til at det skal ha noen hensikt, i det store og det hele, å bevare det nordiske folkeslaget?
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Ideologien er ikke bare BS, MYE av det breivik sier og skriver er korrekt
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med noen konkrete eksempler. Jeg synes alt han lirer av seg er fullstendig på viddene, men det er jo mulig jeg har oversett enkelte viktige poenger i hans teorier.
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Han blir hyllet på nett hvor man ikke trenger å bekymre seg for å bli hetset. Å være enig i ideologien i det virkelige liv er blitt tabu, nettop pga medias fremstilling av han.
Vis hele sitatet...
Det har vært tabu hele tiden, fordi det er en hatsk og morderisk ideologi, basert på en søkt ide om islam og muslimer som en stor, samordnet fiende.
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Selv blir jeg kvalm av å se auf eskil.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Han er da en kjekk ung mann? Selv er jeg ikke enig med ham i alt, politisk sett, men hva galt har fyren gjort? Han jobber for en sak han tror på, akkurat som Breivik forsøkte, bortsett fra at han har en anelse mer suksess og ikke gjør en flue fortred i prossessen.
Sitat av haugesundgutten Vis innlegg
Formidle hvem sin mening? Det regjeringen vil at folket skal tro, kommer på trykk.
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du myndighetene skulle kunne kontrollere hva den enkelte journalist i de norske mediene skriver? Det er stort sett mediene, mediehusenes, redaktørene og den enkelte journalists mening som former mediebildet, ikke myndighetene.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
De fleste avisene har helt klart tatt side i saken. Det er rett og slett kvalmt, på grensen til perverst at de synker til et slik lavmål å drive med en slik mobbing av ABB.
Vis hele sitatet...
Selvsagt har de tatt side. Kan du se for deg en situasjon der et medie skulle stillt seg nøytral til, eller enda værre - stillt seg bak en slik sak? Det hadde vært selvmord for det aktuelle mediet. Fremstillingen av Breivik som en relativt evneveik type er en motvekt til hans egen fremstilling av seg selv som en smart og stilig type. Tanken bak det er nok ikke å såre ham personlig, men å få andre mistilpassede individer til å forstå at han ikke er noe geni. Som han selv sier, har han fremstilt sin ideologi, sitt liv og sine meningsfeller på en "pompøs" måte, for å gjøre pakken mer lettsolgt. Mange medier ser det nok nå som sin oppgave å gjøre pakken så tungsolgt som mulig, og det er vel ganske forståelig?