View Single Post
____________________
88
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Hvis Brevik hadde rett i at innvandring fra muslimske land hadde ført til at Hele Europa hadde blitt en muslimsk stat som praktiserte Sharialov, hvor vantro hadde blitt steinet for å ikke sverge til Islam, homofile hadde blitt drept, kvinner hadde blitt tvunget til å gå med burka og det hadde endt i en stor krig hvor de ulike etniske gruppene i Europa hadde fortært hverandre i en grusom kamp for overlevelse, ja da hadde jeg blitt bekymret.

Men personlig tror jeg ikke at dette vil hende. Av flere grunner
Vis hele sitatet...
Hvis det går an å bruke ordet morsomt i en slik sammenheng så vil jeg gjerne benytte anledningen til det. Nå mener jeg at alle religiøse personer er en gjeng med dobbeltmoralister(Jada, arrester meg for generaliseringen), men uansett. Hvis Sharia er så perfekt, hvorfor har det seg da slik at det er så få muslimske land som praktiserer sharia, om det i det hele tatt finnes noen land som praktiserer det til det fullverdige. Har lest på mange forskjellige fora, ikke at det er noe fasitsvar av den grunn, men der legger jeg ofte merke til i fra personer med et mildt sagt islamistisk syn, som hevder at det ikke finnes noen land som praktiserer sharia fullverdig. Ikke en gang Saudi Arabia eller Iran, selv om vesten velger å tro det.

Jeg velger i kanskje min dumme naivitet å tro at alle mennesker kan leve sammen til tross for annerledes tro, legning og hudfarge, men i dagens samfunn blir man nærmest gjort til latter eller uglesett hvis man hevder noe slikt. Det er muligens når en katastrofe nærmer seg at folk blir mer bevisst på hva som er i vente.

Ikke at jeg funderte over verden i noen særlig stor grad da jeg var liten, i hvert fall ikke i samme grad som nå, men jeg kan ikke huske at jeg opplevde verden slik den er nå, på noen som helst måte den gang. Enda jeg vokste opp med folk i fra store deler av verden, annen hudfarge og forskjellig tro. Det var ikke noe tema den gang, så hvorfor er det et tema nå? Jeg var bare unggutten da 11. september skjedde, men blir det for dumt å si at det forandret de flestes holdninger på godt og vondt?