View Single Post
Sitat av kazmaier Vis innlegg
Jeg er enig i at det er absurd. Personene som møtte Breivik hadde vel bare ikke forutsetninger for å tvile på om han var en ekte politimann. Jeg som er litt over middels våpenglad kjente umiddelbart rifla igjen når jeg fant kompediet med bildet av Breivik og rifla. Jeg og mange andre med interesse for jakt og skyting ville skjønt at dette ikke var en tjenestemann bare fra å se rifla. Men vet man ikke så vet man ikke..
Vis hele sitatet...
Hvis dere leser litt så får dere vite at Breivik bar rifla i hånda ned til båten før de skulle reise over til utøya. Monica Bøsei sa til han at han kom til å skremme folk når han bar rifla helt åpenlyst. Derfor gikk han tilbake til bilen og pakket inn rifla i en søppelsekk.

Så det var nok ikke mange som så rifla før han startet å bruke den.

Noe av det mest sjokkerende med beredskapen var at det ikke ble satt opp veisperringer på de større veiene inn og ut av Oslo etter bomben smalt.
Ufattelig med tanke på at regjeringskvartalet ville være et av de mest prioriterte målene i et terrorangrep. Det er selvfølgelig lett å være etterpåklok. Men kan det virkelig tilgis at man ikke ikke prøvde å isolere inn- og utfarten i Oslo etter en bombe har gått av i regjeringskvartalet ?
Helt UFATTELIG da bygget har vel stått der siden 70-tallet.

Er jeg bedre skikket til å planlegge terrorberedskap uten relevant utdannelse enn de som faktisk har ansvaret ? Skulle tro at veisperringer er noe av det mest åpenbare som burde ha blitt gjort.