View Single Post
Nå aner jeg INGENTING om miljøet ditt, men i mitt, enten det har vært på skole, millitæret, studietiden og på jobb, så er det alltid slik at noen "prøver" seg på eplekjekke kommentarer og skal presse deg ned for å gjøre seg selv bedre. Eller bare rett og slett ha noe å holde på med.
Føler du at du er i overkant mye hoggestabbe ville jeg prøvd å gjøre en vurdering på om jeg skulle ta litt kirurgisk til motmæle en gang innimellom. Slik at folk ikke opplever deg som noen de kan kødde med og 100 % komme unna med det.

Husk at alle er late, dumme eller generelt har noe de skjemmes over. Dama er stchøgg, bilen er rusten, jobben ble gjort dårlig osv osv. Om det er noe du kan pakke inn godt, med masse humor, men som treffer bra likevel så er det det beste.
Jeg mener ikke du skal bli ufin elller grisebanke alle som kommer nær deg. Bare vær litt slu og uberegnelig og finn etpar svakheter du kan utnytte i enkelte øyeblikk. Terrorbalanse. Plager du meg så plager jeg deg.

Jeg har en kompis fra ungdomstid. Smiler alltid, litt naiv og fårete og snill som dagen er lang. Litt over snittet arbeidssom om han får drive med noe han liker å jobbe med.Minner meg kanskje litt om deg. De som ikke kjenner ham tar ham for en man kan prøve seg på, spesielt med utsagn ol. Han flirer oftest med. Men en gang innimellom åpner han kjeften og parkerer vedkommende som prøver seg med et smil, men med utsagn som treffer. Par slike treffere har jeg selv opplevd, og følt "hva faen, ser han rett gjennom meg" øyeblikk. Du gir deg fort med for kjipe kommentarer når du er usikker på om det kommer i retur fra gang til gang.

Men vær hyggelig!