View Single Post
Sitat av clarionify Vis innlegg
Tror du er følsom av deg og må bare menge deg mer med dine kollegaer.

Vær sammen med dem etter vakt, bli kjent med dem. Fra mitt ståsted virker det som om du ikke helt klarer og skille sarkasme, ironi, terging og generell kritikk.
Jeg tror ikke det er så enkelt å kunne tolke dette, men er sikker på at dette blir enkere ved å tilbringe tid med folkene.
Du vil alltid finne personer du bedre overens med og andre som du går dårligere overens med.

Så lenge du jobber på en så trang arbeidsplass så vil du være han nye ungen. Om noen måneder vil situasjonen garantert ha forandret seg til det bedre.
Vis hele sitatet...
Ja, det jeg mente med at hele innlegget var "sutrete" er akkurat at når jeg leser det selv, så virker det bare som tull. Tror også jeg er veldig dårlig å tolke folks handlinger. At det gjerne blir forsterket/svakere reaksjon i mitt hode enn det det faktisk er.

Om noen mnd skal jeg på skole, det blir interessant med nye bekjente.

Sitat av AmundK Vis innlegg
Er noen mennesker som har en veldig spesiell måte å "være morsom" på. Det går ofte ut på å rakke litt ned på andre eller slenge litt dritt her og der. Kan det kanskje hende at de ikke mener noe ille med det?
Vis hele sitatet...
Ja skjønner. han jeg går vakt med er en gjennom god fyr. De andre kan spøke/kommentere litt om de feilene jeg har gjort.
Hjemreisedag for noen uker siden f.eks. Da hadde jeg vell hørt feil, om at ombord reisendes kom klokka 9, mens de egentlig kom klokka 7.
Så når jeg da skulle reise hjem lå jeg fortsatt å sov
Har forklart til interesserte at det var ren missforståelse, og ikke at jeg forsov meg. Kapteinen sa dette f.eks " Nå har jeg sett dette også, en mann som forsover seg på hjemreisedag..Nå har du virkelig mistet all respekt"
Eller noe i den dur, jeg tok dette hvertfall seriøst og likte virkelig ikke kommentaren.

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
"The engineer" Klart flere mattenøtter enn de med mer utdanning og høyere alder. Personen på samme vakt hadde større problemer enn deg. Ser du ett mønster her? Det er alle andre sitt problem, men ikke ditt?

Du er ingen ingeniør enda, du er en lærling og du er nederst på rangstigen. Du blir behandla som dritt helt til du har vist at du ikke er det. Sånn er det i alle slike mannsdominerte miljøer. De mannlige egoene blir også veldig forstørret og blåst opp i ett slikt miljø som det er på en supply båt. Alt blir til en pissing contest uansett hva man gjør

Det beste du kan gjøre er å lære deg å takle det. For hvis du skal fortsette båtlivet har du egentlig ikke noe annet valg hvis du skal klare deg
Vis hele sitatet...
Ja ser litt mønsteret. Har vell stor selvtillit på akkurat denne skruvingen og andre ting jeg kan. Kan stå å se på maskinisten å tenke hva i svarte han holder på med nå. Som om han ikke har peiling, eller aldri har gjort dette før..Nesten så jeg vil komme å ta ifra ham verktøy å gjøre det selv.. Det er hvertfall slik jeg tenker, men er nok sjelden jeg gjør noe slikt.
Sier ikke at jeg tar flere mattenøtter enn de andre, sier bare at statistikken er lik. Det er bare som en referanse. Når det ikke er erfaring inne i bildet, men kun logikk så stiller jeg likt med de andre.