View Single Post
Sitat av slettmegdåttno Vis innlegg
Hva synes dere freaks?
Facebookkommentar gjør at dommer må gå!
http://www.dagbladet.no/2012/04/17/n...rror/21151593/

Det kan være jeg er litt farget av nicket og motstand mot DLD, men dette blir litt spesielt. Alt som er skrevet, blir nå lagret. Det medfører i ytterste konsekvens at dommerstanden i fremtiden blir personer som hverken deltar på #twitter, FB eller andre sosiale tjenester. Nesten litt tragikomisk at ny dommer er 71 år og nesten garantert ikke har twitterkonto eller annet.

En liten digresjon: Medlemskap på freak.no vil jo medføre at også du, som leser dette - må tenke deg om for hva du skriver. Det kan bli brukt mot deg.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt etter min mening. Som tidligere meddommer mener jeg han burde ha frasagt seg vervet i forkant når han har slike meninger i sitt hode, og bra at det er blitt fanget opp. Det er ikke lenger enn 1 år siden han skrev dette, og forutinntatte meddommere kan vi ikke ha. Kan ikke skylde på datalagringdirektivet det her; poste på facebook er som å henge det opp på en oppslagstavle på skolen.

Skyldspørsmålet er det ikke tvil om, men denne meddommeren har også utmålt straffen allerede (dødstraff).