View Single Post
Sitat av Verilon Vis innlegg
Før noen slenger "hva med alkohol da? burde ikke det bli ulovlig" og liknende i trynet på meg vil jeg si at jeg er fullt klar over faren- og skadevirkningene med alkohol, men faktum er at dette er såpass indoktrinert i vår kultur at vi ikke kommer til å bli kvitt det.
Vis hele sitatet...
Du tror vi kommer til å bli kvitt cannabis og andre ulovlige rusmidler ved å ha det ulovlig?

Over til resten av innlegget ditt: Du konsentrerer deg alt for mye om røyke og rusaspektet i debatten. Du sier også at de som røyker har et problem (?) Forskning har vi masse av fra før og ny forskning er ikke så viktig i legaliseringsdebatten lengre, siden ikke fungerer uansett sånn som det er nå. Man kan ikke forske på hvordan det vil bli om vi legaliserer, det vet man ikke før man har prøvd. Det eneste legaliseringsdebatten trenger av forskning er vel om sammenhengen mellom psykiske lidelser og cannabisbruk, noe jeg er overbevist om at man ikke kan finne ut noe av uansett. Forskningsrapporter dukker jo opp hver eneste dag og motbeviser hverandre om hva som er riktig. I følge statistikk har ikke psykiske lidelser godt opp etter at cannabisbruk gikk opp. Og uansett om statistikken har vist at psykiske lidelser stiger med cannabisbruk, så blir det for enkelt å lage en fasit av det, siden man da også må forske på for eksempel om psykisk syke opplever en større trang til å prøve ut forskjellige verdensoppfatninger.