View Single Post
Jeg synes det er helt sjukt at cannabis fremdeles er ulovlig. For det første bør alle myndige få lov til å gjøre hva de vil og innta hva de vil i sin egen kropp (hva er viktigere enn individet? Det er jo deg! Uten deg er det ingenting). For det andre, som er en mye viktigere sak, så synes jeg det er helt greit at de som røyker cannabis (de som røyker import som som regel hasj er) blir sett på som kriminelle, siden de finansierer masse ufyselige ting som barnearbeid, menneskehandel, våpenhandel ++). Dette er for meg et argument jeg alltid vil stå for, om man snakker om avkriminalisering vs. legalisering. Avkriminalisering er en skikkelig lat utveig der man føyer problemene under teppet og bare overser hva som foregår. Det viktigste i denne debatten er ikke at folk skal få røyke så mye de vil uten å få bot for det! Folk som kjøper seg weed hver uke må da vel ha råd til å betale en potensiell bot på 2000 for røyking?

Det viktigste er å få bort alt rundt salget av cannabis, og hva det fører med seg.