View Single Post
Er for legalisering selv men har en tanke her.

Når man diskuterer med personer som er imot legalisering av cannabis, så virker det ofte som de tror at "vi" mener at cannabis er helt ufarlig, røyk så mye du vil osv. Dette er etter min mening en misforståelse ofte, men det er helt klart noen folk på "min" side som har denne meningen. Hvis man er en av disse så er man like lite objektiv som mange av de på "nei" siden.

Nå snakker jeg selvfølgelig bare for meg selv men, jeg har aldri anbefalt noen å røyke cannabis, selvom jeg er 100% for legalisering. Det er fordi cannabis, hypotetisk sett, ikke er "bra" for deg(kanskje med unntak av de som av forskjellige medisinske årsaker har god nytte av planten), og jeg tror ikke det er mange på legaliserings siden som mener å bli oppfattet slik.

Liten tanke på slutten.
En av de mest lærerike metodene jeg noen gang har brukt er "prøve og feile"-metoden.
Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er bare bare og endre på lover i hytt og pine men.
Kunne man ikke gjort det mer klart at man vil prøve legalisering av cannabis?
Hvis det funker så bra som i mitt andre hjemland Nederland er det jo supert. Hvis det går så til helvete som mange på "nei-siden" frykter så er det vel bare å gjøre det ulovlig igjen.(?)