View Single Post
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg vet ikke om alkohol sin psykiske avhengighetspotensiale, har aldri følt behov for alkohol.
Men weed er noe du blir psykisk avhengig av, man får en tankegang om cannabis som er usunn: "starter sent i morgen, kan røyke tidlig på morgnen" etc. Det er jo et rusmiddel, noe som man burde selv begrense og når man benytter hver eneste mulighet til å ruse seg så har man defenitivt et problem.

Jeg vet ikke helt om kriminaliseringen bidrar til at folk som røyker kanskje røyker oftere/mer og er mere inne, men kan tenke meg selv at hvis det ble lovlig ville det definitivt vært noe jeg ville "gått på byen" for å bruke, sånn som folk gjør med alkohol. Men for nå er "det lureste" å gjemme seg unna, og det er det som blir "vanen".
Vis hele sitatet...
Indeed. Alkohol er noe jeg drikker når jeg er på fest, ellers kjøper jeg ikke alkohol. Men jeg merker at om jeg har en flaske hvit vin i huset, blir det fort noen glass når jeg egentlig ikke burde drikke. Mens med Cannabis er det noe jeg må kjøpe relativt mange brukerdoser av på en gang. 5-10G. Du går ikke i butikken å kjøper en kasse med pils eller 5 liter sprit. Da er det jævlig lett å missbruke det. "Hadde vært chill med en liten buzz nå" - mentaliteten slår fort inn. Men siden det ikke alltid er like koselig/lett og kjøpe cannabis, så ender jeg alltid opp med nok til å holde en uke i strekk. Å det er ikke alltid lett å bare la ligge, spesielt når det er en uke der det skjer lite og man sitter mye inne.

Hadde det vært lovlig, og ikke så sett ned på av den generelle populasjonen, hadde jeg heller dratt til en stonerfest eller en "pub" og tatt meg en joint eller to sammen med gode venner. Akkurat nå er det et ganske asosialt rusmiddel, rett og slett for at vennekretsen min sverger til alkohol, og missliker cannabis. Nå er jeg så heldig at de fleste vet jeg røyker, og aksepterer det til en viss grad.

Sorry om det er rotete, lite søvn og mye koffein. Kanskje derfor innlegget er litt lengre en det jeg pleier og skrive også.