View Single Post
gentleman #1
ViceR's Avatar
521
Sitat av Dalaras Vis innlegg
kult, så hvis 2 eller flere stykker ser et spøkelse eller noe paranormalt samtidig og rapporterer en paranormal hendelse på nøyaktig samme sted og tidspunkt så forventer jeg at det akademiske miljøet vil ta det seriøst og undersøke videre.

men det skjer ikke, I just know.
Vis hele sitatet...
Det jeg sier, er at jeg kan gå rundt til stort sett hver eneste person på jorda, og de ville bekreftet at biler eksisterer, og at de er et resultat av år med forskning. De er også helt logiske og har all mulig fotfeste i den vitenskapelige verden. Derfor tviler jeg ikke på dens eksistens hvis jeg ser en bil.

Slik er det ikke med spøkelser. Få mennesker mener å ha sett dem og de er også urealistiske. Det er forskjellen. Derfor blir ikke disse historiene tatt seriøst i det akademiske miljøet.

Det virker også som at du tror at det ikke forskes på temaet. Det er masse artikler om f.eks. nøytrinoer, også kalt 'spøkelsespartikkelen', som forskere mener kan være det spøkelser består av, hvis de skulle vise seg å eksistere.
Samme er det med UFOer og Bigfoot også.

Men per dags dato er det ikke noe bevis som underbygger noe av dette. Derfor er det naturlig for de som holder seg til vitenskapen å avvise folk som kommer med spøkelseshistorier.
Sist endret av ViceR; 5. april 2012 kl. 15:36.