View Single Post
Sitat av ViceR Vis innlegg
Du har helt rett i at det ikke motbeviser noe. Det øker derimot sjansen for at hjernen står bak spøkelset noen har sett betydelig. Spøkelser og ånder har ikke noe fotfeste i den vitenskapelige verden, derfor burde folk tenke seg om to ganger før de går rundt og skremmer andre.

Når du med 'paranormalt' mener noe som vi ikke kan forstå, endrer det jo alt. Det er mye jeg ikke forstår, og det gjør det ikke 'paranormalt'. At folk tror på spøkelser syns jeg er paranormalt.
Vis hele sitatet...
øker sjansen gjør det visst ja.
om det er behov for det er en annen sak.

om du ser en bil, tviler du på det? hvordan vet du _egentlig_ at det ikke var en 100% ultra illusjon som bare skapt der og da foran øya på deg?

løp du etter bilen for å dunke på panseret for å føle at det var en fysisk bil?
nei?
ja, hvordan er du sikker da?

uansett, de fleste som prater om spøkelser eller w/e gjør det ikke for å skremme, men 2 ting, penger eller oppmerksomhet. eller begge.

det indikerer at de egentlig ikke tror på det selv, de spiller bare en fasade for å tjene på det. om det er å feite oppe lommeboka eller egoet sitt er individuelt.

de som faktisk opplever noe paranormalt prater ikke om det som oftest.
er sjeldent at noen prater om det seriøst bare for å skremme.

og ang det å forstå, jeg forholder meg til definisjonen av ordet:

Paranormal is a general term (coined ca. 1915–1920[1][2]) that designates experiences that lie outside "the range of normal experience or scientific explanation"[3] or that indicates phenomena understood to be outside of science's current ability to explain or measure