Tråd: 16 år og CV
View Single Post
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
171
Sitat av Clayton Vis innlegg
Fin tråd, har samme "problemet" selv. Når man da tar og snakker med dagligleder, hva sier man da??
Vis hele sitatet...
Du rekker ut labben. Sier navnet ditt, Jeg er på jakt etter jobb/sommerjobb/deltidsjobb og lurer på om dere kan ha noe for meg
Ev
Rekker du labben. navn, Jeg ser dere søker etter "hva nå enn dem søker etter" og sier du er vil ha jobben.

Kan legge inn et generelt råd.

Om dere oppsøker personlig er det noen ting som er viktig.
Se an firmaet.
Skal du søke på jobb som servitør eller butikkmedarbeider er det noe man må tenke på

Har man masse piearcing ta ut noe (2-3 piercinger har ikke noe å si men er ansiktet fult trekker det ned)
Er man jente for GUDS skyld. Brunkrem og eller Pudder i store mengder er FYFY
Jeg vet om flere tilfeller der søknader har havnet rett i søppla etter dem er levert inn av jenter som bruker for mye sminke.
Sagging er en uting og viser at du er umoden og barnslig, så lenge du ikke skal søke jobb i en butikk som selger saggeklær få på deg ei ordentlig bukse.
Trenger ikke være dress men har vert borti samme her.
Gutt kom inn i butikken snakket pent og alt, leverte søknad og CV 20 sekunder etter han var ute av døra var søknadden i søppla.

Vær ordentlig kledd men dress kan bli for mye det også.
Gjør noen undersøkelser om arbeidsplassen og gle deg ca slik som dem som jobber der gjør