View Single Post
Jeg har vært overvektig før og skjønner hva denne fyren mener. Det ER en avhengighet og det å slutte med usunne matvaner og begynne med sunne matvaner gjør at man blir veldig slapp og deppa den første perioden. I tillegg handler det mye om enkelt-individenes LYST til å slanke seg. Ikke alle greier å finne den rette motivasjonen. Jeg fant min i dama mi.

Jørgen har ingen sykdom som gjør at han er slik han er, han tror kanskje det. Men det er en unnskyldning han har funnet på for å kunne spise mer usunn mat og deretter skylde på "sykdommen" sin. Det er såpass vanskelig for overvektige å gå over fra den usunne livsstil til den sunne livsstil at de fleste gir opp med engang, og derfor blir man gjerne deppa og får en "gi faen" holdning til helsa si. Man VIL slanke seg, men greier det ikke fordi psyken sier noe annet.

Dette er noe folk flest ikke greier å sette seg inn i og forstå, om de ikke selv har vært gjennom fedmehelvette før. Det er ikke bare å begynne å slanke seg for overvektige folk.

Jeg er dessuten absolutt IKKE for noe prisøkning på usunn mat. Feite folk kjøper det uansett nettopp fordi de er avhengige, og om de ikke har penger nok til all godteriet og den usunne maten, skaffer de penger slik at de får råd til alt det de vil ha. Vil bare bli en fiasko, tro meg.

Jeg var i butikken tidligere denne uken for å handle proviant, og da gikk jeg å så på godte-hylla som jeg ikke har sett på siden jeg gikk på ungdomsskolen for 5 år siden. En stor sjokoladeplate (stratos) 150g kostet 19 kroner for 5 år siden, nå koster den 30 kroner++. Dette gjelder stort sett ALT av godteri. Staten raner folk på lyse dagen. Og når lønna til folk ikke er blitt noe høyere på de 5 årene, så nærmer vanlige folk seg definasjon "fattig" bare mer og mer. For ikke å snakke om bensin/diesel-prisene...