View Single Post
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Han skrev ikke under på at han kansje måtte betale!
Vis hele sitatet...
Da er han safe. Når ting blir sendt inn for behandling, SKAL man skrive under på at man godtar å betale kostnader som kan komme om det skulle vise seg at telefonen ikke blir dekt av garantien. Jeg var i samme situasjon angående en pc som min tante eier. ble rådført her på freakforum (tråden).

Saken var at min tantes pc sluttet å funke. Jeg gikk ned til salgssted og ba de sende den inn. Siden den plutselig var død tenkte jeg at det var en reklamasjonssak uten å tenke på noe mer. De i butikken tok i mot pcen og sendte den inn. Jeg skrev ikke under på noe og gikk der i fra. De hadde ikke fortalt meg at det ville koste over 1000kr om det skulle vise seg å ikke være en reklamasjonssak. Noen uker senere ringer min tante og sier at de hadde ringt hun og sa at pcen var skadet av væske og at hun måtte betale for å få pcen tilbake. Uheldigvis hadde hun masse bilder på harddisken som selvfølgelig ikke var tatt backup på, så hun hadde godtatt det.

Vi gikk ned til butikken og jeg nektet å betale og forklarte situasjonen. Vi fikk til slutt pcen med oss siden butikken ennå ikke hadde fått regningen fra verkstedet. Siden de ansatte i butikken ikke var behjelpelig, kontaktet jeg hovedkontoret deres og forklarte situasjonen. De var villig til å betale halve prisen på verkstedregningen som kom på over tusen kroner.

Den lokale butikken ville også gi rabatter på ny pc. Jeg stod på mitt og sa at vi ikke skulle betale en eneste krone, ny pc fra butikken skulle vi heller ikke ha. Jeg vant til slutt. Vær sta og ikke gi deg, det er verdt å vinne over den store stygge ulven som ikke følger reglene.