Tråd: Hund, politi?
View Single Post
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Politihunder går ikke etter halsen din og er heller ikke et "glefsende, uberegnelig rovdyr". De trenes veldig spesifikt, og hunder som går for å drepe brukes ikke.
Vis hele sitatet...
Jo, men svært mange ville i en situasjon der en hund kom byksende i mot oppfattet den som et ”uberegnelig rovdyr”. Det er det som er hele poenget mitt. Man kan overhodet ikke se på det som en selvfølge at folk flest innehar kunnskaper om politihunder og hvordan de trenes opp. Det å være ukomfortabel og usikker rundt løse hunder er meget vanlig – mye av det nettopp fordi man oppfatter dem som svært uberegnelige. Naturlig nok, ettersom de er et helt annet vesen med andre måter å uttrykke seg på. Selvfølgelig vil jeg ikke at hunder skal lide, men jeg kan fint sette meg inn i situasjonen til en som får panikk og skader, eventuelt dreper, politihunden. Om personen faktisk hadde klart det er en helt annen sak… "Stiv av skrekk" er det noe som heter.

Har for øvrig selv blitt angrepet av rottweiler så blodet rant. Slik situasjonen var falt det meg aldri inn å skade dyret. Alt gikk så fort, og jeg rakk å kaste meg gjennom noe bringebærkratt og komme meg i sikkerhet før begge hundene eventuelt hadde gått til angrep igjen.
Sist endret av KreaDep; 16. mars 2012 kl. 18:30.