View Single Post
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Har noen spørsmål til:

1. Mine abstinenser av hasj når jeg har pauser er ganske små, men alikevel er de plagsomme. F.eks så har jeg fått en vemmelig følelse tilbake som jeg ikke har hatt siden jeg var 3-13 år. Siden mamma missbrukte alt slags narkotikum i svangerskapet, har dette noe med det å gjøre? Jeg får bare følelsen når jeg ligger i senga om kvelden, og det er akkurat som det kommer tilbake pga cannabis. Er det noe sammenheng her? Er en form for angstfølelse, men ikke noe særlig plagsomt. Er det farlig? Burde jeg være engstelig? Når jeg var liten hadde jeg hyppige mareritter, men de forsvant da jeg var 17. Kan cannabis bringe tilbake disse horrible marerittene?

Mange spørsmål i en lang setning, men håper jeg kan få et godt svar av noen som har peiling nå. Har veldig lyst å finne ut om det kanskje har noe med at mamma røyka hasj, så røyker jeg hasj nå, og det blir da en sammenheng? (sammenheng mellom små nye mareritter og angstfølelse)

Har bare røyka i 5 måneder liksom. Som jeg sa får jeg kun dette om kvelden da jeg ligger i senga. Har aldri følelsen ellers.
Vis hele sitatet...
Har hørt en del om at folk får all slags problemer med søvnen hvis de er hyppige røykere og har tatt pauser. En teori jeg har hørt er at hvis det er vanlig for deg å legge deg mens du er fjern, så slokner hodet raskere enn kroppen, og når du da tar en pause så er det uvandt for deg at kroppen faktisk slukker raskere enn hodet (da kan man få en ubehagelig følelse, noen ganger kan det kjennes ut som at man er lam (søvnparalyse)), det er ikke uvanlig og kan skje med alle uansett om de røyker eller ikke. Som sagt er dette en teori.

Men hvis dette ikke går over så anbefaler jeg deg å snakke med en psykolog ellernoe, de har taushetsplikt, og det er ikke noe fare å iallefall få bekreftet at man er frisk, og hvis ikke så er det bedre å ta tak tidligere enn senere.

Sier ikke at det er noe galt med deg, altså, du føler jo helt selv om dette er noe som kunne vært smart for deg eller ikke.