View Single Post
Sitat av Masi Vis innlegg
En kompis av meg hadde en uheldig hendelse med politiet for en stund siden, han ble rett og slett voldelig kastet ut av en offentlig fest(ival) av en vakt, han ringte selvfølgelig politiet der å da og skulle anmelde saken. Poltiet hørte på hva han hadde å si før dem sa til han "God natt, og la på", jeg spurte han om politimannen presanterte seg, og fikk til svar hos kompisen min at han hadde ikkje fått noe navn eller tjeneste nr hos han politimannen.

så han ringte opp igjen, og det var han samme som svarte, så han spurte om han kunne få tjeneste nr til mannen, men igjen fikk han til svar "God natt", og la på.

Slik oppførsel fra politiet er vel latterlig, vi hadde jo såklart drukket litt, men vi viste jo hva vi gjorde.

Og det kan jo nevnes at grunnen til at han ble kastet ut var fordi dem var uenig om noe (ikkje noe krangling elns), så han vakten sa at hvis ikkje han holdt kjeft så skulle han ta og dra han ut av fest området, og da sa jo kompisen min: "Du tør ikke", og det var vist nok for vakten.
Vis hele sitatet...
Nei, men stakkars dere, da! Ringte dere politiet og ropte "JEG VIL ANMELDE EN VAKT SOM KASTET MEG UT FRA FESTIVALEN", og ble møtt med en kald skulder?
Nei, ærlig talt.. For det første synes jeg det er helt på plass at den kjepphøye, arrogante kompisen din blir kastet ut av en festival når han viser såpass lite respekt til vaktene ved å påstå han ikke tørr å kaste han ut.
For det andre kan du ikke anmelde et forhold over telefon. I tillegg får sikkert politiet haugevis med slike telefoner, og sannsynligvis spurte politibetjenten om det var personskader/legemsbeskadigelse el. før han la på.

Politiet kan ikke rykke ut på hva som helst, og viss du virkelig vil anmelde et slikt forhold må du ned på politistasjonen for dette. Et lignende eksempel var en gang en sommer for noen år siden vi var ute å kjørte. Vi hadde litt for høy fart og gikk rett over rundkjøringen, over på andre siden og blokkerte et felt. Alle dekkene sprengte, kløyvde felgene, rev av forstillinga etc.. Vi ringte selvsagt politiet og forklarte hva som hadde hendt. Politimannen i andre enden spurte om det var personskader, noe det ikke var, og derfor var det ingenting de ville legge seg borti.
Sitat av Masi Vis innlegg
Og en annen historie:

En venn av meg blir støtt og stadig stoppet av politiet, de siste gangen har vedkommende hatt politiet etter med blålys og sirener, den ene gangen så fikk vennen min rundkjeft av politiet fordi dem hadde kastet seg etter med blålys og sirener og h*n ikkje hadde stoppet på første avkjørselen men den andre fordi den andre var mindre trafikkert (rundt 50 meter forskjell). Hver gang h*n blir stoppet så driver dem å tar alkotest og nesten full ransakelse av bilen, grunnen til dette er fordi det ble stoppen en pakke på flyplassen med navnet til vedkommende på og denne pakken inneholdt hasj.

EDIT: Og vedkommende driver ikkje på med narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...
Viss vedkommende har fått en pakke i posten i sitt navn, som inneholdt hasj har politiet skjellig grunn til mistanke. Ikke noe galt med det.