View Single Post
Sitat av fredeve Vis innlegg
Sorry for å bumbe en gammel tråd, men dette må jeg nesten bare svare på.

Jeg har jobbet et år på en macbook (ikke gamet), og jobbet nå daglig med en flere windowsbaserte maskiner. Må si at OSX treget ned arbeidshastigheten min med omlag 20-30%. Arbeidsflyten er jo elendig.
Og det argumentet ditt med drivere holder rett og slett ikke. Windows update finner nesten alle driverene automatisk, jeg vil faktisk påstå at det er MINDRE driverkluss på en windows maskin enn på en mac. Om du skal bytte en komponent i en maskin, som ikke er lik den orginale, vil windows automatisk hente inn driveren til denne komponenten. Det kan du bare glemme på macen, ettersom Apple har designet OSX for sin spesefikke hardware.

Virus trenger du ikke bekymre seg om, eneste du trenger for å reservere deg mot virus på en windowsmaskin er et gratis antivirus som for eksempel microsoft sin egen MSE og evnen til å motstå fristelsen å trykke på all reklamen. En mac derimot er jo så "sikker", så den trenger ikke antivirus. Men guess what, det finnes massevis av virus og malware til OSX også.

Og til slutt: Når du kjøper et Apple produkt, betaler du i hovedsak for logoen.
Vis hele sitatet...
Jeg tror virkelig du må gjøre masse feil når du klarer å få driverkluss på en Mac. Du sier man ikke kan bytte hardware i mac uten kluss. Mac pro er omtrent den eneste pcen fra Apple man kan bytte hardware på. Joa, du kan bytte ram på imac/mbp, men det er ganske enkelt og mam får ingen problemer om man gjør alt riktig.Skjønner heller ikke hvordan arbeidet ditt gikk saktere i Mac. Kan du presisere dette?Forøvrig fant jeg ut at du er en antihipsterfaen med
Din siste setning.
Sist endret av mo3; 22. februar 2012 kl. 09:33.