View Single Post
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvorfor er det vi som skal gjøre en innsats ? er jo dem som kommer hit og skal gjøre en innsats !
Vis hele sitatet...
For å skape et bedre miljø for integrering naturligvis. Hvor mange ganger må jeg si det? Det handler ikke om hvem sitt ansvar det er. Jeg har aldri sagt at det er vår skyld at situasjonen er som den er, men det går jo fortsatt an å bidra til å gjøre situasjonen bedre. Det er jo i vår interesse, uansett om vi føler oss moralsk forpliktet til det eller ikke. Asylsøkere bør selvsagt også gjøre en solid innsats, men jeg snakker jo ikke til dem nå.


Hvorfor er det så enorm motvilje mot dette? jeg forstår godt at folk er pissed, og ikke føler at de skylder asylsøkere noe, men må alt handle om skyld og plikt? Går det ikke an å se pragmatisk på situasjonen, og forstå at det går an å bidra, til tross for at du mener du ikke er moralsk forpliktet?

Jeg vil nødig snakke nedsettende om noen, og det er virkelig ikke ondt ment, men mange av de holdningene som uttrykkes her er jo bokstavelig talt på barneskolenivå. Jeg tror mange av dere kunne hatt godt av å legge følelsene litt til side, og se på saken med nye øyne. Det trasset som mange av dere sitter med, er ikke konstruktivt for fem flate øre.
Sist endret av mentalmelt; 18. februar 2012 kl. 00:34.