View Single Post
Sitat av skukketrure Vis innlegg
du glemmer en vesentlig del i "løsningen" din, å det er at mange av de ikke ønsker kontakt med nordmenn eller vår kultur, det første de gjør er å flytte til en bydel der det fra før er tykt befolket av mennesker fra deres egen kultur/land hvordan mener du nordmenn skal få seg venner i feks (ikke rasistisk ment som man altid må føye inn i slike saker) somaliske gjenger av menn som sitter på kafe på grynerløkka (noe jeg selv har observert tykt av i nevnte bydel) tror du det bare er å gå inn i si hei jeg heter ola dunk å har lyst til å bli venn med dere ? tror ikke det. kort sumert mener jeg det må være en toveis int for å omgåes hverandre å den mangler vel så mye om ikke mer fra våre nye landsmenn som hos oss. og derfor vil det være nærmest umulig å i praksis realisere din "drømmesituasjon" få gjerne høre din versjon om hvordan det skal være GJENOMFØRBART og ikke bare en urealistisk ilusjon
Vis hele sitatet...
Dette er ikke et problem som løser seg over natten. Jeg snakker om en generell holdningsendring som på sikt vil smitte over og føre til større grad av integrering. Holdninger smitter også innad i innvandrermiljøene, så til og med de minst sosialt tilgjengelige innvandrerne kan bli affektert. Jeg har ikke sagt at dette er noen hokus-pokus løsning, som ene og alene hviler på vår innsats. Men det er et sted å begynne, er det ikke?